Marketinški plan za socialno omrežje v samo 6 korakih
Kako si lahko v 6 korakih ustvarite marketinški plan za socialno omrežje?
Ker so socialna omrežja vse bolj aktualna in vedno bolj prisotna v naših življenjih, lahko ob njihovi pravilni in primerni uporabi do potencialnih strank pristopite na povsem nove in bolj inovativne načine. Prav zato vse več podjetnikov ustvarja marketinški plan za socialna omrežja.
Prva stvar, ki se jo morate zavedati je, da mora biti vsaka aktivnost na socialnih omrežjih odraz marketinškega plana za socialna omrežja. To pomeni, da mora biti vsaka objava, všeček ali odgovor dobro voden in mora izpolnjevati vaše cilje. To se sliši precej zapleteno, ampak če si vzamete čas za celovito marketinško strategijo, bo vso ostalo dogajanje na socialnih omrežjih steklo kot po maslu.
Kaj sploh je marketinški plan za socialno omrežje?
Marketinški plan za socialno omrežje je skupek vseh planov, ki si jih boste zastavili za vaše podjetje na področju socialnih omrežij. Vseboval naj bi revizijo o trenutnem stanju, cilje za prihodnost in vsa orodja, ki jih nameravate pri tem uporabiti.
Velja neko splošno pravilo, da bolj kot boste v samem planu natančni, bolj boste efektivni pri njegovi izvedbi. Celoten plan naj bo jedrnat, ne preširok in dosegljiv. Plan vas bo vodil skozi dejanja, bo pa služil tudi za merilo ali ste pri teh dejanjih uspešni ali ne. Zato bodite previdni, da se že s samim marketinškim planom ne obsodite na neuspeh.
Prvi korak: Ugotovite kdo so vaše stranke
Preden se lotite sestave plana, morate identificirati svojo idealno stranko in ugotoviti kakšna so njena prepričanja, stališča in potrebe. To vam bo pomagalo, da boste pritegnili njeno pozornost. Ugotoviti pa morate tudi, na koga se ljudje zanašajo. To je običajno neka oseba, ki je javno izpostavljena in se ljudje po njej zgledujejo. Ko to osebo odkrijete, poskušajte s svojimi izdelki oziroma storitvami, pritegniti tudi njeno pozornost.
Pri kreiranju persone vam lahko pomagamo tudi mi. Obiščite našo spletno stran in nas kontaktirajte.
Drugi korak: Postavite cilje
Sedaj ko veste, kakšna stališča in prepričanja imajo osebe, katere želite doseči, si boste lažje zastavili cilje. Pri postavljanju ciljev morate poleg ciljev vašega podjetja upoštevati tudi cilje potencialnih strank (Kakšne so njihove želje in potrebe?). Predlagamo vam, da večino časa posvetite kakovostni vsebini, v manjšem deležu pa tudi lastni promociji. Opazili boste, da lahko na ljudi lažje vplivate in si pridobite njihovo zaupanje, posledično pa pridobite tudi sledilce in kupce.
Postavitev jasno zastavljenih ciljev vam omogoča, da se hitro odzovete kadar stvari zaidejo iz poti. Brez ciljev ne morete slediti svojemu napredku ali dokazati kako je socialno omrežje vplivalo na vašo naložbo. Cilji morajo biti tudi v skladu z vašo tržno strategijo tako, da vas bodo rezultati socialnih omrežij vodili k izpolnitvi generalnih ciljev podjetja.
Pri sami zasnovi ciljev je najbolje, da se držite principa SMART (S = specific, M = measurable, A = attainable, R = relevant, T = time-bound). To pomeni, da mora biti vsak posamezen cilj specifičen, merljiv, dosegljiv in vezan na določen časovni okvir.
Tretji korak: Ustvarite ali izboljšajte račune na socialnih omrežjih
Na tem mestu je vaša prva naloga, da se odločite katera socialna omrežja najbolj ustrezajo vašim ciljem. Če še nimate ustvarjenih profilov na želenih socialnih omrežjih, jih ustvarite na podlagi ciljev in svojih strank. Če pa profile že imate, jih morate na tem mestu preurediti in posodobiti, da bodo prinesli čim boljše rezultate. Zavedajte pa se, da ima vsako socialno omrežje drugačno publiko in jih je zato potrebno tudi drugače obravnavati. Optimizacija profilov vam omogoča, da boste imeli več prometa na svoji lastni spletni strani.
Četrti korak: Inspiracija naj bodo stranke in konkurenca
Vam primanjkuje idej, katere vsebine in informacije bi prinesle večji obisk na vaši spletni strani in posledično več strank?
Pozanimajte se, kaj na socialnih omrežjih objavljajo drugi podjetniki iz tvojega področja delovanja. Tako lahko identificirate kako se boste razlikovali od vaše konkurence. Začnite razmišljati o temah, ki so njihove šibke točke in odprite razpravo na to temo. To vas bo že na začetku ločilo od vaše konkurence.
Tudi stranke vam lahko predstavljajo vir idej za nove informacije in vsebino. Pozanimajte se, kako se vaše potencialne stranke vedejo na socialnih omrežjih (kako pišejo komentarje, katere stvari delijo itd.) in kakšne so njihove navade.
Zadnji vir navdiha pa so velika podjetja. Obstajajo korporacije, katerih socialni marketing je neverjeten, saj s pomočjo socialnih omrežij oziroma strategij postajajo bolj prepoznavna in udarna. Poskusite jim slediti in se od njih kaj naučiti.
Peti korak: Ustvarite vsebinski načrt in koledar objav
Na uspeh na socialnih omrežjih ima velik vpliv tudi dobra vsebina. Zato mora vaš marketinški plan vsebovati vsebinski načrt, ki naj vključuje strategije za ustvarjanje vsebine, osveževanje in koledar objav. Pri tem vam lahko pomaga naša aplikacija Qwilink. Preizkusite jo brezplačno: https://www.qwilink.com/
Vsebinski načrt naj bo sestavljen glede na sledeča vprašanja:
- Katere vrste vsebin nameravate objavljati in promovirati?
- Kako pogosto boste objavljali novo vsebino?
- Kakšna je ciljna skupina ljudi za določeno vsebino?
- Kdo bo pisal vsebino?
- Kako boste vsebino promovirali?
Ko boste premišljevali o vsebini, ki jo boste objavili bodite inovativni. Ideje lahko poiščete pri konkurenci, ampak bodite pozorni, da bo vsebina odraz vas in vašega podjetja.
Če niste prepričani, kako bi razporedili lastne vire, je najbolje, da se držite pravila tretjin vsebine na socialnih omrežij (Social Medila Rule of Thirds), ki pravi:
- 1/3 vsebine naj promovira vaše podjetje, spreobrne bralce in ustvarja dobiček,
- 1/3 vsebine naj deli ideje in zgodbe skozi voditelje ali podobno misleče v vaši industriji,
- 1/3 vsebine pa nastane na podlagi osebne interakcije z bralcem.
Pri koledarju objav pa morate začrtati datume in ure, ko boste objavljali na različnih socialnih omrežjih. Koledar naj bo odraz načrta, ki ste si ga zadali za posamezno omrežje. Tako boste imeli časovni okvir za objave, ki so pomembne in povezane z drugimi dogodki v tvojem poslu. Opazili boste, da bo z dobrim planom lažje redno ustvarjati vsebino.
Šesti korak: Testirajte, ocenjujte in posodabljajte marketinški plan za socialna omrežja
Da ugotovite, katere prilagoditve so potrebne v marketinškem načrtu, morate konstantno testirati. V vsako akcijo, ki jo vnesete na socialna omrežja, vnesite tudi test zmogljivosti (na primer: spremljajte število klikov na vaše povezave, sledite obiskom strani s pomočjo Google Analytics…). Pomagate si lahko tudi z analizo, ki jo vsebuje praktično vsako socialno omrežje in vam omogoča, da vidite katere slike ali objave imajo največji vpliv ter tudi koliko ljudi je posamezna objava dosegla.
Najpomembneje je, da se zavedate, da morate marketinški plan konstantno posodabljati. Ko nek cilj dosežete, si morate zastaviti novega. Obravnavati pa boste morali tudi nepričakovane izzive, ki se bodo pojavili na poti.
Socialna omrežja so zmogljiv in dostopen pristop k marketingu. Če se boste držali teh šestih korakov z natančno in dobro zastavljeno strategijo, boste zagotovo opazili dobre rezultate. Če potrebujete kakršnokoli pomoč, nas kontaktirajte na info@acenta.si in z veseljem vam bomo priskočili na pomoč.