...
Skip links

Marketinška strategija za socialna omrežja: vodič za začetnike

Marketing socialnih omrežji vam lahko pomaga oblikovati skupino zvestih sledilcev na kanalih, na katerih že preživljajo svoj čas, ustvariti več virov prometa, ki neprestano prinašajo nove stranke ter povečati prepoznavnosti vašega posla.

Ali pa predstavlja le zamudno obveznost, zaradi katere zapravljate denar, v zameno pa ne dobite drugega kot umestitev na položaj, za katerega vaša ciljna populacija ne ve ali ji zanj ni mar. Tako hitro postane neskončen vodnjak izgubljanja denarja in ne pomembna prednost kot ste upali in opazili pri številnih svetovno znanih znamkah.

Razlika med propadom in uspehom je odvisna predvsem od oblikovanja marketinške strategije, s pomočjo katere bodo vse vaše aktivnosti usmerjene, skupaj s procesom, ki vam bo omogočil, da boste vse načrtovane aktivnosti izvedli brez pretiranega oddaljevanja svoje pozornosti od vodenja posla.

Ampak, začnimo na začetku. Marketing socialnih omrežji je lahko zelo zastrašujoč izziv, posebno zaradi zares velikega števila različnih socialnih omrežjih, na katerih lahko začnete graditi svojo prisotnost in zaradi vseh obveznosti, ki jih prinaša.

Zaradi tega smo oblikovali obsežen vodič za začetnike, v katerem boste spoznali osnovne korake za oblikovanje lastne marketinške strategije za socialna omrežja, skupaj z orodji in nasveti, ki vam bodo pomagali pri njeni realizaciji.

Kako izdelati lastno marketinško strategijo za socialna omrežja?

Naši strokovnjaki vam z veseljem pomagajo pri kreiranju marketinške strategije. Pošljite nam e-mail na info@acenta.si in pogovorili se bomo o vaših željah in ciljih.

 

Če se boste strategije lotili sami, vam predlagamo, da si ta članek preberete do konca:

Preden karkoli objavite, vam bo pomagalo, da oblikujete širšo sliko tega, kaj želite na svojih socialnih omrežjih doseči in sporočiti svojim sledilcem ter kako to kar najbolje izpeljati.

Vaš posel (torej vaša spletna stran) je središče vaše marketinške strategije za socialna omrežja. In vaša strategija je tisto, kar veže vse vaše aktivnosti na socialnih omrežjih nazaj na postavljene cilje.

Marketing socialnih omrežji lahko služi vsem mogočim funkcijam vašega posla, od tega, da pridobite več prometa in prodaj, povečate prepoznavnost svoje znamke, ali ustvarite skupnost zvestih sledilcev, do povezovanja z uporabniki in ustvarjanja novih možnosti, nudenja uporabniške podpore in še veliko več.

Raznolika funkcionalnost je posledica obstoja velikega števila različnih kanalov, ki jih lahko uporabljate. Seveda pa ima vsak od njih svoje lastne prednosti, slabosti in prinaša unikatne možnosti, o katerih je potrebno razmisliti.

5 stebrov marketinške strategije za socialna omrežja

Da bi bila vaša pot v svet marketinga socialnih omrežji lažja, vam predstavljamo pet osnovnih stebrov, o katerih morate razmisliti pri oblikovanju svoje marketinške strategije:

  1. Cilji: Definirajte želene cilje vaših marketinških aktivnosti in določite, kako jih boste merili.
  2. Ciljna populacija: Raziščite trg in opredelite svojega idealnega kupca.
  3. Vsebinski miks: Izdelajte načrt objavljanja na socialnih omrežjih, ki temelji na ponavljajočih tipih vsebine.
  4. Kanali: Izberite najbolj ustrezna socialna omrežja, ki jim želite posvetiti svoj čas in določite za kaj jih boste uporabljali.
  5. Proces: Pripravite temelje in izberite orodja, s katerimi boste učinkovito izpeljali svojo strategijo.

Poznavanje in razumevanje navedenih stebrov še ni recept za uspeh na socialnih omrežjih, temveč le podlaga za gradnjo uspešne strategije. Upamo, da boste na koncu tega vodiča bolje opremljeni z znanjem o posameznih stebrih in njihovi medsebojni povezanosti ter vplivu, saj boste le tako lahko sprejemali pametne odločitve in skozi čas razvili uspešno marketinško strategijo za socialna omrežja.

Postavljanje ciljev za vaš marketinški načrt za socialna omrežja

Vse vaše objave na socialnih omrežjih bi morale biti smiselno povezane z enim od zastavljenih poslovnih ciljev. Za začetek utemeljite te cilje in razmislite o tem, kako boste merili uspeh svojih dejavnosti oziroma določili, ali je bil cilj dosežen ali ne.

Načrt za marketing socialnih omrežji zahteva ogromno testiranj in stalno preizkušanje različnih aktivnosti; ne morete namreč izboljšati nobenega dela načrta brez, da bi vedeli, na katere signale morate biti pozorni. Te signale (ki se bodo razlikovali od kanala do kanala) lahko uporabite tudi za definiranje ciljev za aktivnosti na socialnih omrežjih, da ostanete motivirani in ne zaidete iz začrtane poti.

Tukaj je le nekaj ciljev, o katerih bi morali razmisliti pri oblikovanju marketinške strategije za socialna omrežja in ki jih lahko čez čas dodate v svojo strategijo:

  • Povečanje prepoznavnosti znamke: Dosezite večjo populacijo in tako povečajte možnosti, da bodo vašo znamko opazili ljudje, ki bi jih znamka zanimala. To lahko merite tako, da spremljate prikaze/doseg, všečke, delitve, omembe, ali druge signale, ki razkrivajo, da je realna oseba videla vašo objavo ali objave.
  • Ustvarite povpraševanje po izdelku: Spodbudite zanimanje ljudi za vaše izdelke tako, da jih inspirirate ali poučite, kar lahko merite s kliki na vašo stran, izdelki, ki so dodani v košarico ali komentarji/sporočili zainteresiranih strank.
  • Pridobite potencialne stranke: Svoje sledilce spodbudite, da se spremenijo v prejemnike vaših e-mail novic, ki jih lahko nato spodbudite v nakup izven socialnih omrežji, popolnoma brezplačno. To lahko pomeni tudi oblikovanje skupine zainteresiranih kupcev, na katere lahko ponovno ciljate preko oglasov.
  • Povečajte prodajo: To so plačljivi kupci, ki jih pridobite preko dejavnosti na socialnih omrežjih in jih lahko merite po številu naročil ali po prihodku.
  • Povečanje prometa izven spleta: Če imate fizični posel ali gostite dogodke, je en izmed smiselnih ciljev tudi usmerjanje ljudi na točno določeno lokacijo v realnem svetu.
  • Povezovanje za sklepanje partnerstev: Povezovanje z vplivneži na družbenih omrežjih ali podobno mislečimi znamkami z namenom vplivnostnega marketinga ali za izvedbo skupnih marketinških kampanj.
  • Ustvarjanje zvestih sledilcev: Ustvarite skupnost zvestih sledilcev, ki želijo slišati vaše novice; ne povečujte števila svojih sledilcev z lažnimi ali kupljenimi sledilci. Zgraditi želite avtentično skupnost ljudi, ki so zainteresirani za vaše izdelke in ki bodo promovirali vašo vsebino in izdelke drugim. To lahko merite s številom sledilcev, ki ste jih pridobili ali izgubili v določenem časovnem okvirju, ali s spremljanjem stopnje vključenosti (celotna vključenost deljena s številom sledilcev).
  • Delite socialni dokaz: Delite pozitivna uporabniška mnenja ali vsebino, ki so jo ustvarili uporabniki/vplivneži, ki vašo znamko vidijo v pozitivni luči in ki jo lahko uporabite tudi pri drugih marketinških aktivnostih.
  • Odprite center za pomoč uporabnikom: Prisotnost na socialnih omrežjih vam bo odprla možnosti za odziv na vprašanja, pritožbe in povpraševanja uporabnikov. En izmed vaših ciljev naj bo tudi zagotavljanje podpore strankam ali preusmerjanje na drugi, temu namenjeni, privatni kanal. Učinkovit način za merjenje uspešnosti tega cilja je spremljanje vašega odzivnega časa na direktna sporočila (ta čas je prikazan kot značka na vaši Facebook strani, na primer).
  • Postanite vodja v svoji ciljni skupini: Socialna omrežja vam dajejo glas, ki ga lahko uporabljate ne le za sodelovanje pri pogovorih, temveč tudi zato, da jih usmerite v smer, v katero mislite, da bi morali iti in da zgradite večjo kredibilnost okoli vaših izdelkov in storitev.

Vse vaše aktivnosti bi morale biti usmerjene v to, da odkljukate eno ali več zgoraj opisanih točk, hkrati pa bi morali vse nove ideje in taktike, ki jih nameravate preizkusiti, oceniti na podlagi njihovih možnosti za uresničitev teh ciljev. Nekateri med njimi so morda dolgoročne investicije, medtem ko so drugi bolj kratkotrajni.

Te cilje ohranite v mislih, ko se pripravljate za naslednji korak: ugotavljanje katero ciljno skupino želite doseči.

Identificirajte ciljno populacijo

Marketing, na in izven socialnih omrežji, se začne z razumevanjem vaše idealne stranke in oblikovanjem nakupne persone. Gradnja bogatega spektra informacij o vaši ciljni populaciji zahteva čas, a obstajajo določeni koraki, ki vam bodo takoj pomagali pridobiti dobro izhodiščno točko.

Nekaj svojega časa posvetite raziskovanju vaše ciljne skupine, pri čemer preverite demografske in psihografske podatke ali poiščite vzorce, ki vam bomo pomagali ustvariti realno podobo ljudi, ki bodo najverjetneje kupili vaš izdelek ali storitev. S to vajo ne boste le vplivali na vašo začetno strategijo, temveč vam bo pomagala tudi določiti glas in ton vaše znamke, s katerim se boste najbolj uspešno sporazumevali s svojimi ciljnimi kupci.

Če se vaš posel osredotoča na specifično nišo (na primer lastnike mačk), bo vaša naloga preprostejša kot če se boste želeli prikupiti bolj splošnemu občinstvu (kot na primer pri telekomunikaciji ali prodaji letalskih kart). Priporočam vam, da se vtihotapite na mesta, kjer se vaše potencialne stranke pogosto zadržujejo, na primer na forumih ali drugih blogih, kjer boste lahko hitro dobili predstavo o tem, kaj jih zanima.

Facebook, eno izmed največjih družbenih omrežji, je z več kot 2,3 milijardami mesečno aktivnih uporabnikov odličen kraj za izvedbo raziskave o uporabnikih. Preverite strani svojih konkurentov, preklikajte profile nekaterih njihovih najbolj vključenih sledilcev in kmalu boste pridobili boljšo predstavo o tem, kdo so in kaj jim je všeč.

Po tem, ko opravite podrobnejšo raziskavo, boste lažje sestavili podobo svojega idealnega kupca ali »persone«, osebe, ki bo najverjetneje kupovala vaše izdelke.

Ni vam potrebno določiti čisto vsake lastnosti te osebe, a dobro je, da poskusite pridobiti čim bolj podrobno sliko o njej in razmislite, na kakšen način je pomembna za vaš posel.

Lokacija: Kje živi vaš idealni kupec? Pomaga vam lahko že to, da veste, v kateri državi živi, a če imate lokalen posel ali želite delati na le določenem področju, je dobro, da kraj ali kraje opredelile bolj natančno.

Starost: Kakšen je starostni razpon vaših strank? Dobro je, da obdržite dokaj širok razpon starosti razen, če res dobro veste, da so vaši ciljni kupci na točno določeni stopnji v svojih življenjih.

Spol: Katerega spola so vaši kupci? To je morda povsem nepomemben podatek ali pa ena izmed najbolj nujnih informacij, odvisno od vaše znamke.

Interesi: Kakšni so njihovi interesi/hobiji/strasti (na primer kuhanje, hip hop, joga)? To vam bo pomagalo pri oblikovanju idej za potencialno vsebino in targetiranje populacije.

Kariera/industrija: V kateri industriji delajo in katere službene nazive imajo? Ponovno, to morda ni tako pomembno, odvisno od vaše znamke.

Prihodek: Kakšna je raven prihodka vašega idealnega kupca? So vaši uporabniki občutljivi na ceno ali so pripravljeni odšteti več denarja za izdelke višje kakovosti?

Status zveze: So samski, aktivno iščejo partnerje, ali so že poročeni? To je lahko zelo pomembno, če se, na primer, ukvarjate s poslom v poročni industriji.

Najljubše strani/aplikacije: Katere vrste spletnih strani imajo shranjene med zaznamki? Ali pogosteje uporabljajo Instagram ali raje brskajo po Pinterestu? Obstajajo določene aplikacije, brez katerih ne bi mogli preživeti?

Motivacija za nakup: Kateri so glavni razlogi, da bodo osebe kupile vaš izdelek? Želijo biti najbolj uspešni športniki, ali je šport le del njihovega izredno zasedenega urnika?

Skrbi pred nakupom: Zakaj uporabniki ne bi kupili določenega izdelka? Jih morda skrbi kvaliteta izdelka?

Druge informacije: Vse ostalo, kar ni zajeto v prejšnjih točkah, ampak bi lahko bilo vredno omembe, na primer izobrazba, določen stadij njihovih življenj (na primer starši z majhnimi otroci), dogodki, ki se jih udeležujejo ipd.

Cilj oblikovanja idealnega kupca ni 100 % natančnost, temveč zgolj to, da zasnujemo najboljše ugibanje o tem, kakšno osebo bi najlažje spremenili v kupca našega izdelka ali storitve.


Na primer, tukaj je profil, ki sem ga oblikoval za svojo spletno trgovino, ko sem začel prodajati gostinsko opremo za lastnike restavracij. Po raziskavi sem končal z opisom, ki je izgledal nekako takole:

  • Lokacija: Slovenija
  • Starost: 35 do 54 let
  • Spol: Moški in ženske (predvsem moški)
  • Interesi: Glasba, glasbene in kulinarične prireditve
  • Kariera/Industrija: Gostinstvo
  • Stopnja dohodka: Zelo odvisno
  • Status zveze: Nima vpliva
  • Najljubše strani/aplikacije: Facebook, Instagram
  • Kaj spremljajo: Športne, kulinarične in glasbene dogodke
  • Motivacija za nakup: Čeprav iščejo kvalitetne izdelke in želijo po svoji ponudbi izstopati, je cena izjemno pomembna.
  • Skrbi pred nakupom: Kvaliteta, možnost vračila in menjave izdelkov, tudi rok trajanja in dostavni čas.
  • Druge informacije: Na trgu je velika konkurenca, zaradi česar obstaja veliko možnosti. Prednost imajo unikatni izdelki in kratki dobavni roki.

Večino od teh lastnosti lahko targetirate direktno ali indirektno preko oglasov na socialnih omrežjih, a če si jih boste zapisali, boste lažje vztrajali pri določenem glasu in tonu pogovora, ki bi ga morali pri komunikaciji uporabljati.

Pazite, da boste pri identifikaciji idealnega kupca ohranili primerno široko skupino. Vse njihove lastnosti se lahko spreminjajo, razvijajo in postajajo bolj natančne, ko izvajate svojo strategijo in pridobite prve dejanske odzive.

Morda boste celo ugotovili, da je bilo katero od vaših ugibanj povsem napačno ali da si vaše stranke delijo katero drugo lastnost, ki je sploh niste pričakovali.

V vsakem primeru je marketing socialnih omrežji en izmed najbolj učinkovitih načinov da izveste, kdo so vaše stranke in kar se o njih naučite lahko celo vključite v svojo širšo poslovno strategijo, kot na primer to, kateri izdelek bi morali na trgu predstaviti najprej.

Lahko naredite še korak dlje in razvijete več ločenih občinstev ali »ciljnih segmentov«, s katerimi lahko komunicirate na različne načine. Nekateri primer takšnih segmentov so: »pobiralci daril«, kupci, ki so v preteklosti kupovali pri katerem od vaših konkurentov in vplivneži ali podjetja, s katerimi se želite povezati.

Vendar pa je ključno, da oblikujete vsaj eno glavno ciljno skupino, saj boste tako v boljšem položaju za naslednji korak v vaši marketinški strategiji socialnih omrežjih: odločanju o tem, kaj boste objavljali.

Ideje za objave na socialnih omrežjih

Urejanje socialnega kanala je podobno urejanju svojega lastnega televizijskega kanala.

Na vsakem kanalu lahko oblikujete serijo vsebin, z novimi »tedenskimi epizodami«. Svojo vsebino lahko sinhronizirate z drugimi kanali (na primer deljenje objave preko Snapchata na Instagram). Poleg tega lahko organizirate »ponovno predvajanje« najljubših vsebin v času, ko nimate drugih idej (#ThrowBackThursday) in dodate komercialne premore za prodajo svojih izdelkov.

Definiranje vašega vsebinskega miksa – ponavljajočih formatov in tipov objav na katere se zanesete – vam bo pomagalo, da si boste lažje zamislili in izdelali vsebino za socialna omrežja medtem, ko boste dodali ritem koledarju svojih objav ter svojemu občinstvu ponudili tako raznolikost, kot doslednost. Sicer boste kaj kmalu v stiski glede iskanja idej za dnevne objave.

Večina računov, ki jim je na socialnih omrežjih vredno slediti, sporoča svojim sledilcem določene obljube, ki jih redno izpolnjuje. Za poslovne uporabnike se oblikovanje vsebine pogosto začne z vprašanjem:

Kako lahko, poleg vašega izdelka, konstantno zagotavljate vrednost za ciljno populacijo?

Ne gre le za to, kaj objavljate, temveč tudi za razporeditev vaših sredstev (čas, denar, kreativnost) za vzdrževanje vaše socialne prisotnosti na določenih socialnih omrežjih. Nekatere ideje bodo upravičile večjo investicijo, saj vam bodo pomagale izpolniti večje število ciljev hkrati.

Vendar pa boste želeli imeti pri svojem vsebinskem miksu tudi ideje, ki jih lahko načrtujete vnaprej, jih uporabite večkrat ali načrtujete njihovo ponovno objavo po določenem času.

Na primer: morda boste vsak torek delili mnenje zadovoljne stranke, vsako sredo in petek pa boste objavili grafično objavo. Tovrstne objave so dokaj preproste za izdelavo in bodo dopolnile vaš koledar socialnih objav medtem, ko boste imeli dovolj časa za bolj dodelane objave, kot so promocijski videi ali blog objave.

Vsebinski miks, ki ga razvijate, lahko vsebuje:

  • Novice: Informacije o tem, kaj se dogaja v vaši industriji ali objave, ki temeljijo na tem, kaj je v trendu v tem trenutku.
  • Inspiracija: Motivacija za uporabo vaših izdelkov ali za prevzem določenega življenjskega sloga, kot so grafično dodelani citati ali fotografije iz različnih delov sveta.
  • Izobraževalne vsebine: Delite zabavna dejstva, izobraževalne lekcije ali objave na temo »kako narediti« iz vašega bloga ali You Tube kanala.
  • Izdelki/promocijske objave: Visoko kvalitetni posnetki izdelkov med uporabo, demo videi, mnenja uporabnikov, ali predstavitev lastnosti izdelka, vam lahko pomagajo uresničiti vaš ultimativni cilj povečanja prodaje. Te objave lahko pogosto uporabite tudi kot oglase.
  • Tekmovanja in darilni izdelki: Nagradna tekmovanja ali prenos brezplačnega izdelka v zameno za e-mail naslov so odlični načini za promocijo nečesa, kar ima vrednost tako za vas kot za vaše občinstvo.
  • Predstavitev kupcev/vplivnežev: Posnetki ali videi, na katerih se nahajajo vaše stranke ali ljudje, ki jim uporabniki sledijo.
  • Dogodki skupnosti: Delite srečanja, dogodke namenjene zbiranju sredstev, ali priložnosti za izobraževanje, še posebno, če ste lokalno podjetje.
  • Vprašanja in odgovori (Q&A): Svojim sledilcem zastavite vprašanje ali jih prosite za določen odziv, na primer »označite prijatelja, ki je vedno pozen«, ali odgovorite na katerega od pogostejših vprašanj, ki vam jih zastavljajo vaši sledilci.
  • Dogajanje v zakulisju: Objave o tem, kako poteka izdelovanje vaših izdelkov, ali kaj počnete za povečanje posla, so odlični načini za povečanje povezanosti vaših sledilcev z znamko. S tem, ko boste svojim sledilcem omogočili spoznavanje ljudi, ki stojijo za izdelkom, lahko ključno povečate njihovo zaupanje ali zgradite svojo lastno osebno znamko kot ustanovitelj.
  • In še mnogo več: Bodite kreativni in poskusite oblikovati vsebinski miks, ki se razlikuje od tega kar počne vaša konkurenca.

Za začetek strmite k okoli 5-7 vsebinskim tipom, pri čemer vzpostavite ravnovesje med objavami, ki jih lahko ustvarite hitro in nekaterimi objavami, ki vam bodo vzele več časa, kot so na primer predstavitveni videi, objave, ki so usmerjene v prodajo in objave, ki so namenjene razsvetlitvi in rasti vašega občinstva.


Na podlagi mojega prejšnjega primera prodaje gostinske opreme lastnikom restavracij in drugih gostinskih obratov, bi lahko oblikoval naslednje vsebinske tipe, ki bi jih uporabil za različne namene, dokler ne bi oblikoval primernega vsebinskega miksa:

  1. Promocija priljubljenega izdelka v moji trgovini. (Prodaja)
  2. Grafična objava o zanimivosti iz sveta gostinstva. (Povečanje prepoznavnosti in deljenja objave)
  3. Informativni članek o nujni opremi, ki jo potrebuje vsak pub. (Pridobivanje bralcev in povečanje povpraševanja po izdelkih)
  4. Deljenje YouTube videa o mešanju koktejlov. (Povečanje sledilcev in pridobivanje odzivov).
  5. Deljenje slike kave ali pijače. (Pridobivanje odzivov)
  6. Izpostavitev določene lastnosti izdelka. (Prodaja)
  7. Deljenje videa ali slike zadovoljnega kupca izdelka ter označitev kupca. (Pridobivanje odzivov, povečanje prodaje, ustvarjanje povpraševanja)

Nekatere od teh idej bodo morda povsem zgrešene. Nekatere bodo morda izjemno učinkovite. Cilj je, da ustvarite dober koncept, ki ga boste lahko nato testirali.

Prilagodite svoje objave tako, da se ne osredotočate preveč na objave usmerjene v prodajo. Ko bodo novi sledilci prvič naleteli na vaš profil, bo njihov vtis o vašem podjetju najverjetneje vezan na okoli 3 – 6 zadnjih objav (odvisno od platforme). Če bodo to izključno objave, namenjene prodaji vaših izdelkov ali storitev, jih bodo najverjetneje odvrnile od sledenja.

Opomba: Zapomnite si, da lahko vse, kar ustvarite, uporabite večkrat, na različnih kanalih ali zgolj po določenem času. Ne oddaljite se od občasnih »ponovnih uporab«, še posebno, če je določena objava pridobila veliko pozornosti, delitev ali je zaslužna za povečanje prodaje.

Za inspiracijo pri oblikovanju vašega lastnega vsebinskega miksa je tukaj nekaj idej, ki si jih lahko izposodite od podjetji, ki sijejo na socialnih omrežjih.

Naj vsebino prispevajo sledilci

Facebook stran Canon Slovenija je namenjena promociji izdelkov proizvajalca fotografske opreme Canon na slovenskem trgu.

Pri svoji komunikaciji s sledilci se v veliki meri zanašajo na slikovno vsebino svojih sledilcev. Redno organizirajo tedenska in mesečna tekmovanja na različne tematike, s čimer svoje sledilce spodbujajo, da sodelujejo z objavljanjem svojih fotografij ter z deljenjem oziroma komentiranjem vsebine.

Redkeje se med njihovimi objavami znajdejo objave namenjene promociji njihovih izdelkov oziroma predstavitvi novih izdelkov, ki so namenjeni amaterskim in profesionalnim fotografom.

Smisel za humor prilagojen ciljni skupin

Vključitev smisla za humor je lahko odličen način za povečanje deljenja določene objave ali za spodbuditev odzivov sledilcev. Če opazite, da se vaši sledilci dobro odzovejo na humoristične objave poskrbite, da boste v svojo marketinško strategijo umestili tudi tovrstne objave.

Facebook profil slovenskega Rock Radia je odličen primer spretne uporabe humorja, ki je pisan na kožo specifičnim sledilcem. Humoristične objave so prilagojene ciljni skupini – ljudem, ki poslušajo rock glasbo in poznajo bolj ali manj slavne glasbenike tega žanra ter imajo določene skupne lastnosti.

Če s svojim poslom komaj začenjate, morda ne boste imeli časa ali denarja za izdelavo najbolj kvalitetne vsebine za vsakega od socialnih kanalov. Začnite s preprostimi idejami, s katerimi lahko eksperimentirate. Pomembno je, da vzdržujete reden urnik in ste pozorni na to, katere objave dobijo največ pozornosti, nato pa lahko s časoma prilagodite svoj vsebinski miks.

Dodatni nasveti in priporočljivo branje

Vizualne objave: Četudi niste grafični oblikovalec ali video urednik, lahko uporabite brezplačne programe, kot je Canva (socialne grafike), Adobe Spark ali Lumen5 (videi), Meme Generator in druge, s katerimi boste lahko oblikovali izjemno deljive vizualne objave.

Ne pozabite na cilje: Vsako objavo v svojem vsebinskem miksu povežite s svojo ciljno publiko ter enim ali več ciljev, ki ste si jih postavili. Če boste vedeli kaj morate meriti, vam bo to pomagalo oceniti uspeh določene ideje in izboljšati vašo strategijo skozi čas.

Urejajte in ustvarjajte: Napornemu oblikovanju originalne vsebine se lahko izognete tako, da poskusite z urejanjem in mešanjem vsebine drugih virov. Pri tem ne pozabite na označitev in omenitev originalnega vira informacij ter za pridobitev dovoljenja za uporabo.

Izbira kanalov za marketinško strategijo socialnih omrežji

Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest – brez dvoma ne manjka omrežji, na katerih lahko zgradite prisotnost svoje znamke.

Vendar pa se morate zavedati dveh pogostih napak, ki jih lahko zakrivite pri prvi uporabi socialnih omrežjih:

  1. Gradnja prisotnosti na več kanalih, kot jih lahko vzdržujete.
  2. Objavljanje enakih objav na vseh kanalih in zanemarjanje prednosti vsakega od njih.

Vsak kanal, ki ga izberete, je tudi kanal, ki ga boste morali vzdrževati. Zato morate določiti na kaj se boste osredotočali na začetku, glede na ciljno populacijo, ki ste jo določili in glede na to, kateri kanal lahko podpira tipe vaše vsebine ter vaše cilje. To se začne z razumevanjem prednosti in slabosti vsakega kanala.

Zaenkrat bomo omenili le nekaj najbolj priljubljenih socialnih omrežji. Seveda pa obstaja še kar nekaj drugih socialnih omrežji – to ni niti slučajno izčrpen seznam.

Facebook: Plačilo za promocijo in lastna poslovna stran

Le redka socialna omrežja so tako prilagojena poslovnim namenom kot Facebook. Poleg Facebook Trgovine, možnosti dodajanja ocen uporabnikov in priljubljene funkcijo Pošiljanja sporočil, ki jo lahko uporabite za pomoč uporabnikom, je Facebook tudi ena izmed najbolj uporabljanih mobilnih socialnih aplikacij, ki jo uporablja zelo širok spekter različnih uporabnikov.

Njegova največja pomanjkljivost je da, razen če plačate za promocijo objav, ne boste dosegli velikega števila ljudi, četudi so izkazali zanimanje za vašo stran tako, da so jo všečkali.

Kljub napisanemu je Facebook še vedno izjemno koristen način za uporabo socialnih omrežji za oglaševanje. Je velika baza informacij, ki jih lahko uporabite za to, da zelo usmerjene oglase prikažete svojim idealnim kupcem. Če ustvarjate vsebino, ki je namenjena pridobivanju odzivov (všečkov, delitev, komentarjev) kot je viralen video, lahko večinoma zmanjšate porabo denarja za oglaševanje, kar se splača zapomniti.

Instagram: Vključeni sledilci in vplivneži

Kot marketinški kanal vam Instagram omogoča, da se osredotočite na zbiranje sledilcev skozi različne vrste vizualnih objav.

Za razliko od Facebooka je mogoče na Instagramu pridobiti precej dobre rezultate brez, da bi morali plačevati za lastno promocijo, čeprav obstaja tudi možnost Instagram oglaševanja in vplivnostnega marketinga.

Pomembno je upoštevati tudi, da skoraj polovico uporabnikov Instagrama predstavljajo mlajši uporabniki (tako imenovani milenijci), zaradi česar to morda ni pravi kanal, če je vaša ciljna skupina nekoliko starejša.

Instagram vam omogoča, da objavljate slike in videe, ki jih bodo drugi uporabniki odkrili preko »lojtric« ali tako imenovanih »hashtagov«. Obstajajo pa tudi Instagram zgodbe in Instagram Live, ki vam omogočata, da objavite slike in videe z življenjsko dobo omejeno na 24 ur ali da delite trenutke »v realnem času«. To vam ponuja unikatno možnost, da ohranite svoj profil vzdrževan in čist, hkrati pa Zgodbe uporabite za testiranje idej in za deljenje utrinkov iz zakulisja, ki so bolj sproščeni in imajo bolj osebno noto.

Twitter: Povezovanje in aktualne novice

Glavna prednost omrežja Twitter je to, da vam omogoča poslušanje in povezovanje z drugimi glasovi tega sveta. Morda to ni tako pomemben prodajni kanal za večino znamk, vendar pa vam omogoča, da pokažete pravo osebnost svoje znamke.

Tako lahko Twitter uporabite za povezovanje z drugimi znamkami, novinarji in za povezovanje s potencialnimi in obstoječimi uporabniki na nekoliko drugačen način. Številni uporabniki se na Twitter zanašajo predvsem zaradi aktualnih novic, ki so lahko pomemben del vašega vsebinskega miksa.

Pinterest: Velik prodajni potencial za določene izdelke

Medtem ko Pinterest ni čisto pravo socialno omrežje, temveč je bolj podoben iskalniku, se pogosto znajde v vsebinskem miksu podjetji, še posebno med zelo prodajno usmerjenimi ponudniki. To je zato, ker uporabniki dejansko obiskujejo Pinterest z bolj resnim namenom nakupa izdelkov kot katerokoli drugo socialno platformo.

Za razliko od vseh zgornjih kanalov ima Pinterest zelo natančno identificirano skupino uporabnikov, ki jo predstavljajo večinoma ženske (70 %) z večjimi prihodki. Ni primeren za vsako znamko, a je odlična izbira za določena prodajno naravnana podjetja. Če se ukvarjate z modo, doma narejenimi izdelki ali dekoracijo doma, bi z neuporabo Pinteresta zamudili odlično priložnost za povečanje prometa in prodaje z uporabo tako organskih, kot plačljivih, taktik.

LinkedIn: Poslovni profil in profesionalno omrežje

Največja prednost omrežja LinkedIn je njegov položaj glavnega socialnega omrežja za strokovnjake. Če lahko svojo ciljno populacijo opredelite kot specifične poslovneže ali če gre za podjetja, ki potrebujejo določen izdelek ali storitev, je morda pametno, da svojo prisotnost zgradite na tem omrežju.

LinkedIn je tudi odlična platforma za povezovanje, iskanje talentov, krepitev položaja strokovnjaka na določenem področju, iskanje možnosti za razvoj posla ter za povezovanje s podjetji in posamezniki, s katerimi bi se želeli povezovati.

Konec koncev je vredno imeti svoj lastni LinkedIn profil za povezovanje in poslovno stran zato, da lahko drugi pridobijo podatke o vašem poslu in zaposlenih.

Dodatni nasveti in viri

  • Razmislite o vsebinskem marketinškem kanalu: Če imate čas in voljo, lahko začnete z blogom ali YouTube kanalom, ki lahko postane del vaše marketinške strategije. Vsebinski marketing lahko prispeva k načrtovanju vsebine za socialne medije, te pa lahko uporabljate za distribucijo vsebin vsebinskega marketinga, izvirnih idej, fotografij in drugega.
  • Fokus: Vzemite si nekaj časa za spoznavanje in testiranje ene ali dveh platform ob istem času. Bolje je, da ste izjemni na enem kanalu, kot da ste povprečni na več kanalih.
  • Optimizirajte svoje profile: Na svoje socialne profile dodajte vse informacije, ki bi jih vaše stranke morda želele in poskusite na vseh socialnih medijih registrirati enako uporabniško ime ter dodajte unikatno sledilno povezavo na vašo spletno stran. Napišite jasen bio, v katerem je dobro opredeljeno kaj počnete in so poudarjene glavne prednosti vašega posla (na splošno vaš digitalni predstavitveni govor). Poleg tega dodajte svojo prikazno sliko (ali avatarja) ter sliko ozadja, kjerkoli je to mogoče. Številna socialna omrežja sprejemajo zelo različne dimenzije fotografij, zato vam svetujemo, da uporabite orodje Canva, s katerim boste lahko ustvarili fotografije primernih dimenzij za vsak kanal, ki ga izberete.

Izdelava plana za realizacijo vašega načrta za socialna omrežja

Z dosego razumevanja vaših ciljev, ciljne populacije in tega, kako boste uporabljali različne kanale, je prišel čas za ustvaritev časovnega okvirja, ki ga potrebujete za urejanje in načrtovanje vašega koledarja socialnih omrežji.

Obstaja cela vrsta orodji, ki jih lahko uporabite v ta namen, vendar pa bi vam priporočali uporabo programov Trello ali Qwilink za načrtovanje vsebine in Later, Hootsuite ali Buffer za izdelovanje urnika, saj imajo vsi precej uporabne brezplačne račune, ki vam bodo pomagali na začetku vaše poti v svet marketinga socialnih omrežji.

Zbiranje idej in načrtovanje objav

Ideje se pogosto pojavijo povsem naključno. Zaradi tega je dobro, da imate pri roki primeren pripomoček, s katerim lahko ideje razvijate, ko se te pojavijo. Trello je odličen pripomoček, ki vam lahko pri tem izjemno pomaga, saj lahko na svoj Trello račun shranite ideje ter jim dodate povezave, datoteke in opomnike. Zagotavlja vam fleksibilnost, da pri načrtovanju ostanete zelo splošni ali se zelo osredotočite.

Tipi vsebine, ki ste jih razvili že prej, so sedaj odličen vir, na katerega se lahko obrnete za pomoč pri načrtovanju vsebine za objave, vendar pa lahko stare ideje tudi opustite, če naletite na nove zamisli in možnosti. Vedno bodo obstajali deli marketinškega načrta, ki bodo reaktivni, organski in eksperimentalni.

Ne glede na to pa želite ustvariti proces, ki vam bo pomagal pri beleženju idej in njihovem razvoju, vse do njihove objave.

Preverite predpripravljeno Trello predlogo, ki jo lahko skopirate in prilagodite svojim potrebam.

Če načrtujete, da boste enako vsebino objavili na več kanalih, se prepričajte, da sta vsebina in kopija optimizirani za izbrani kanal. Pri vsakem vnosu lahko priložite specifične variacije za hiter dostop, ko začnete z objavami vaših shranjenih objav.

Popoln nadzor nad vsebino

Še ena odlična rešitev za načrtovanje in realizacijo marketinške strategije je Qwilink. Gre za izjemno zmogljivo in uporabno orodje, ki poslovnim uporabnikom omogoča oblikovanje marketinških kampanj, prilagojenih za vse najbolj priljubljene kanale.

Qwilink se usmerja predvsem v uporabnike, ki imajo svoje spletne trgovine in bi želeli na enostaven način oblikovati posebne promocije, s katerimi bi želeli pospešiti prodajo enega izdelka, določene skupine izdelkov ali oblikovati kampanjo, s katero bi svoje sledilce obvestili o novostih in aktualnem dogajanju. Velika prednost je možnost izbire predhodno oblikovanih predlog, ki preverjeno delujejo na posameznih socialnih omrežjih.

Urnik vsebine: kdaj, kje in kako pogosto objavljati

Z vsebino, razporejeno po vašem socialnem koledarju, je čas, da začnete z načrtovanjem objav. Ko pripravite kopijo, slike in karkoli drugega kar potrebujete za vašo vsebino, lahko pričnete z objavami po urniku, pri čemer lahko uporabite orodja, kot so:

  • Buffer za preprosto, avtomatsko objavljanje po urniku.
  • Hootsuite, če je aktivno povezovanje z drugimi velik del vaše strategije socialnih medijev.
  • Later, če gradite izrazito vizualno vsebino in se osredotočate predvsem na Instagram.

A kako pogosto bi sploh morali objavljati na vsakem od izbranih kanalov?

Medtem, ko so lahko nekateri odgovori zelo natančni, je pravi odgovor, da začnite počasi in nato stopnjujte število objav tako, da razvijete določeno rutino in zares ugotovite, kako vse skupaj deluje.

Pri tem ne želite biti preveč skromni in ne želite preveč obremeniti svojih sledilcev. Dovolj je, če imate na začetku čas le za eno objavo vsakih nekaj dni. S časom lahko število objav povečate na eno objavo dnevno in nato testirate, da vidite, če vam večje število objav dejansko prinese boljše rezultate na specifični platformi.

»Najboljši čas za objavljanje« za vašo specifično skupino sledilcev je nekaj, kar boste odkrili le preko preizkusov in napak. Priljubljeni čas za objavljanje bo prav tako različen od sezone in drugih spremenljivk.

Če potrebujete dobro izhodiščno točko razmislite o tem, kdaj ljudje preverijo njihove objave: zjutraj, v času kosila, med potjo iz ali v službo, pred spanjem.

Kar je še bolj pomembno je, da svoje objave objavljate v sklopih, vsaj teden vnaprej. To naredite v enem popoldnevu, posvetite temu nekaj ur svojega časa, da se lahko potem v svojem delovniku osredotočite na druge stvari medtem, ko se socialni mediji posodabljajo v ozadju.

Avtomatizirajte kar lahko, da si zagotovite dovolj časa za aktivnosti, ki jih ni mogoče avtomatizirati.

Realnost marketinga socialnih omrežji je, da obstaja kar nekaj aktivnosti, ki jih ne boste mogli enostavno umestiti v koledar in nato na njih pozabiti, če boste želeli, da so učinkovite.

Obstaja namreč cela vrsta drugih obveznosti, kot je odgovarjanje vašim sledilcem, vodenje skupine sledilcev, aktivacija oglasov ter seveda tudi ustvarjanje vsebine, za kar si morate rezervirati dovolj časa (čeprav lahko nekatere od teh aktivnosti zaupate zunanjem sodelavcem, ko ste na to pripravljeni).

Marketing socialnih omrežji, še posebno na začetku, zahteva, da dobro premislite o tem, kako boste razporedili svoj čas.

Vedno razmišljajte o tem, kako ste lahko bolj učinkoviti s svojim časom tako, da večkrat uporabite ali spremenite svojo vsebino oziroma da svoj denar namenite za plačljive promocije, s katerimi lahko dosežete boljše povračilo za čas, ki ste ga uporabili za ustvarjanje vsebine.

Dodatni nasveti in viri

  • Ustvarite predloge: Kadar je mogoče ustvarite in kopirajte predloge, ki temeljijo na tem, kar na določenem kanalu najbolj deluje, da vam bo lažje oblikovati novo vsebino na rednih osnovah, še posebno za ponavljajoče vsebinske serije. Na primer: shranite si lahko najbolj priljubljene Instagram oznake (»hashtage«), da jih imate vedno pri roki ali na vseh svojih slikah uporabite filter, s katerim boste dosegli značilen, prepoznaven videz.
  • Ne pozabite na koledar: Prazniki so odlična priložnost, da ustvarite trendi objave in jih vključite v svoje aktivnosti. Posebno pozornost namenite temu, kar se obeta, da lahko vnaprej razmislite o idejah za objave na socialnih medijih. Sprout Social ima odličen koledar, ki vključuje tudi praznike z značilnimi hashtag-i, če želite nekaj priročnega za referenco.
  • Prilagodite svoje objave vsakemu kanalu: Enako fotografijo ali objavo lahko delite na različnih socialnih omrežjih, vendar si pred tem vzemite čas za optimizacijo kopije, slik ali videov za kanal, na katerem jih nameravate objaviti.
  • Vzemite si čas za proaktivno interakcijo: Socialna omrežja so zelo dvosmerna ulica in za vidne rezultate boste morali vzpostaviti komunikacijo z drugimi, tako preko vaše lastne vsebine, kot preko vsebine drugih. To pomeni komentiranje objav drugih oseb, twitanje usmerjeno v določene sledilce in vse druge aktivnosti, ki kažejo, da ste aktivni na teh socialnih omrežjih.

Najboljši načrti so napisani s svinčnikom

Čeprav se sliši očitno, je to potrebno poudariti: socialna omrežja so precej drugačna, če jih uporabljate kot lastniki podjetja ali kot običajni uporabniki.

Vaš cilj sedaj je, da ustvarite pozitivno povračilo vašega časa, denarja in truda, ki ste ga vložili v marketinške akcije na socialnih omrežjih. To pa zahteva določen namen za vsako aktivnostjo.

Vaša strategija socialnih omrežji je vaš načrt napada. A v svetu, kot je ta, kjer prihaja do dnevnih sprememb, z nepričakovanimi nadgradnjami algoritmov za objave, novimi kanali in sledilci, ki vedno iščejo nekaj novega, boste morali ostati fleksibilni in boste morali neprestano spremljati kaj se dogaja, da se boste pravočasno izboljšali brez, da bi vas pri tem zmotila vsaka najmanjša sprememba.

Ne glede na to, kako zelo se stvari spreminjajo, obstajajo nekatera pravila, ki vas ne bodo nikoli razočarala. To so: bodite avtentični, razveselite svoje sledilce in kadar ste v dvomih, ugibajte, testirajte, merite in se učite.