...
Skip links

Kako napisati privlačen naslov?

Verjetno se sprašujete, kaj je tisto, kar vas najbolje pritegne ob brskanju po mobilnem telefonu, Twitterju, Facebooku, elektronski pošti in drugih spletnih portalih? Zagotovo se boste strinjali, da je tudi naslov tisti, ki pritegne pozornost marsikaterega bralca – in to z razlogom.

Zakaj naslov potrebuje posebno pozornost pri njegovem oblikovanju?

Ali ste vedeli, da ljudje potrebujejo zgolj 2 sekundi, da optično preberejo naslov in se odločijo, ali je nanj vredno klikniti in prebrati celotno objavo ali elektronsko pošto?

Naslov predstavlja ključni dejavnik pri ustvarjanju večjega obiska na vašem blogu, ne glede na to, ali se zanašate na promet preko iskalnikov ali promet preko družbenih omrežij.

Zato bomo z vami delili nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali napisati privlačne naslove za spletne dnevnike, objave na družbenih omrežjih in drugih spletnih portalih. Seveda pa se lahko kadarkoli obrnete na strokovnjake pri Acenti, kjer vam bomo z veseljem pomagali.

Naslov

V naslovu uporabite vprašalnico »Kako?«

Ena od najbolj priljubljenih vrst naslovov so naslovi, ki se začnejo z vprašalnico »Kako?«. Glavni razlog tiči v tem, da ljudje pogosto iščejo rešitev za svoje težave in edini način, da dobijo prave informacije je, če dobijo odgovor na vprašanje, kako nekaj storiti ali pa narediti.

Pisanje objav, ki v prvi vrsti pomagajo bralcem pri reševanju njihovih problemov, vam bo pomagalo tudi oblikovati privlačnejše naslove. Zato dobro pomislite na konkretne situacije, ko sami iščete rešitev na Googlu in pri tem upoštevajte tudi primerno uporabo ključnih besed.

Uporabite oštevilčene objave

Obstaja dober razlog, da seznami in oštevilčeni članki delujejo v naslovu zelo dobro. Psihologija poudarja, da bralci pogosto povezujejo vrednost s številkami. Te daje vsebini posebno noto in pomaga pri boljši strukturi objave.

In tudi z vidika ustvarjalca vsebine je lažje ustvarjati s številkami. Kadar imate idejo za objavo in želite našteti vse prednosti, je to najlažje zajeti v obliki seznama. Pri tem gre za to, da zaključeno vsebino razdelite na manjše koščke, zanje izberete ključne naslove in jih spremenite v oštevilčen seznam.

Uporabite prave močne besede

Pri branju naslovov vas določene besede še posebej pritegnejo. Takšne besedne zveze imenujemo »močne besede« in se pogosto nahajajo na koncu naslovov. To so besede, ki bralca prisilijo, da klikne na naslov in prebere članek, zato morajo biti skrbno izbrane.

V naslovu uporabite besede, ki izražajo čustva

Dejstvo je, da je človek ranljiv in dostopen, zato oblikujte naslove, ki so čustvene narave. Uporabite besede, ki jih vodijo čustva, saj pri bralcu ustvarijo empatijo, pa ne glede na to, ali so negativne ali pozitivne.

Pri izbiri pravih čustvenih besed je potrebno upoštevati, kaj želite z njimi doseči. S tega vidika poznamo čustvene besede, ki izražajo poseben zagon, povezanost, negativna čustva in še mnogo drugega. Bistveno pri tem je, da vaš naslov nekaj obljublja in da vsebina to obljubo tudi popolnoma izpolni.

Izberite pravo dolžino naslova

Za dobre in privlačne naslove je značilno, da so prave dolžine. Če so meta opisi ali naslovi predolgi, ne bodo v celoti prikazani v iskalniku. Za to obstaja kar nekaj brezplačnih orodij, s katerimi si lahko pomagate, lahko pa poiščete pomoč tudi strokovnjakov pri Acenti.

Poskrbite, da naslov jasno razkrije vsebino objave

Čeprav je ključ do vaših bralcev privlačen naslov, pa je ključnega pomena, da jih obdržite na svoji strani. Edini način, da to storite je, da oblikujete čim bolj prepričljiv uvodni odstavek. Brez pravih informacij bodo vaši bralci v nekaj sekundah zapustili vašo stran, zato se pri tem potrudite!

Če je le mogoče, poskusite že v prvih vrsticah članka odgovoriti na del vprašanja postavljenega v naslovu. To je za bralce dokaz, da so vam njihovi interesi pri srcu, zato je večja verjetnost, da bodo postali vaši zvesti bralci.

Bralcem ponudite rešitev problema

S svojo objavo in naslovom skušajte rešiti težavo svojih idealnih bralcev.

Vedeti morate, da niso vsi vaše idealno občinstvo. Objava na vašem blogu, ki je namenjena povsem novim bralcem, je drugačna od tiste, ki so že vaši zvesti bralci. Če to veste, ste toliko bližje oblikovanju idealne vsebine in naslova.

Za posamezno objavo napišite posamezni naslov

Nikoli se ne zadovoljite s prvim naslovom, ki se vam poraja v glavi. Oblikujte več različic naslova, pri čemer dodajajte kombinacijo močnih in čustvenih besed ter se poigrajte z dolžino naslova. Poskušajte, dokler ne najdete čarobne kombinacije in tako boste najbolje vedeli, kaj bo delovalo.

Oblikujte radoveden naslov 

Naslovi, ki vzbujajo radovednost, ponujajo določen občutek skrivnostnosti in bralec pristane na blogu že zaradi občutka, da bo skrivnost razrešena. Če boste v bralcu sprožili radovednost, boste bralca spodbudili, da pride in prebere, kaj imate za povedati.

Če želite, da so vaše objave na spletu vidne in brane, morate njihovim naslovom nameniti posebno pozornost. Privlačni naslovi so ključ do večjega prometa na spletni strani in ustvarjanju večjega števila zvestih bralcev. Prepričani smo, da vam bo z zgoraj omenjenimi nasveti to zagotovo uspelo!

Brezplačen posvet