Kaj pomeni konverzija spletne strani?
Če želite izboljšati svoje poslovanje na spletu, morate nujno spremljati nekatere ključne meritve, s katerimi ugotavljate uspešnost poslovanja. Ena od njih je tudi konverzija spletne strani. Ta vam bo pomagala ugotoviti, ali ste s svojimi strategijami digitalnega marketinga uspešni.
Kaj je konverzija spletne strani in kako jo izračunate?
Konverzija se na spletni strani zgodi vsakokrat, ko nekdo na vašem spletnem mestu izvede določeno želeno dejanje ( aktivnost). Najpogostejši primeri tovrstnih želenih dejanj so:
- izpolnjevanje obrazca,
- prijava na elektronsko oglaševanje ali druge informacije,
- dodajanje vsebine v skupno rano na družbenih omrežjih,
- klik na določen gumb,
- nakupovanje.
Konverzija lahko pomeni katero koli od zgoraj omenjenih dejanj, pri tem je ključnega pomena odstotek ljudi, ki zaključi enega od teh želenih dejanj – to je vaša stopnja konverzije. Izračunate jo tako, da skupno število obiskovalcev, ki so izvedli konverzijo, delite s številom obiskovalcev na spletnem mestu.
Kdaj je razmerje konverzije dobro?
Potem ko ste izračunali stopnjo konverzije, vas bo verjetno zanimal podatek, katero je tisto merilo, ko lahko rečemo, da je stopnja konverzije dobra? Resnica pa je, da natančne in čarobne številke ne poznamo, saj je konverzija odvisna od številnih dejavnikov.
Med te dejavnike uvrščamo na primer naravo vaše industrije ali storitev, vaš prodajni cikel, vaše izdelke, vaše stroške in še mnogo drugega. Zato je težko določiti odstotek, ki ga morate doseči. Predno boste ugotovili, boste morali narediti nekaj raziskav, ki se nanašajo konkretno za vaše podjetje na trgu konkurence.
Na splošno velja, da so stopnje konverzije za spletne trgovine nižje, in sicer med 1,84 % in 3,71 %, medtem ko je povprečna stopnja konverzije med različnimi panogami industrije med 2,35 % in 5,31 %. Še višjo stopnjo konverzije imajo spletne strani trgovin za mobilne aplikacije, in sicer 26,4 %.
Zakaj je dobro poznati stopnjo konverzije?
Stopnja konverzije je pomemben podatek, na podlagi katerega ugotovite, kako dobro je vaša spletna stran optimizirana, hkrati pa prikazuj potencialno priložnost za prodajo. Višja stopnja konverzija pomeni tri stvari:
- da za svoj izdelek oziroma storitev pritegnete pravo ciljno skupino;
- da se na vaša sporočila, pozive k akciji, grafiko vaša publika zelo dober odziva;
- da ste močno olajšali uporabnikovo nakupovanje, ki je na ta način privlačnejše.
Na drugi strani pa lahko nizka stopnja konverzije povzroči številne težave. To je lahko počasno nalaganje spletne strani, njena zapletena ali dolgočasna struktura, privabljanje napačnega občinstva in zaznana premajhna vrednost vaše ponudbe.
Konverzija spletne strani – kako jo povečati?
Pomembno je vedeti, da se izboljšanje stopnje konverzije začne z izboljšanjem uporabniške izkušnje. Pri tem je ključnega pomena, da sprejmete ukrepe, s katerimi boste pritegnili obiskovalce skozi vse faze prodajnega lijaka. Ta ima ključno vlogo pri pretvarjanju vaše publike v višjo stopnjo konverzije.
Spodaj je nekaj nasvetov, kako lahko to storite, seveda pa se lahko kadarkoli obrnete na naše strokovnjake pri Acenti. S svojim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami vam bomo na najboljši način pomagali povečati stopnjo konverzije vaše spletne strani.
- Analizirajte, kako občinstvo komunicira z vašim spletnim mestom
Če želite imeti spletno mesto, ki pretvarja vaše obiskovalce v kupce, morate oblikovati takšno spletno mesto, ki bo ustrezalo vašemu občinstvu. Težave v nizki stopnji konverziji so pogosto posledica slabe zasnove spletne strani. Zato je dobro analizirati, kako ljudje komunicirajo z vašo spletno stranjo, v kateri fazi jo zapustijo, ali kliknejo gumb poziv k dejanju in še mnogo drugih dejavnikov.
- Na spletni strani umestite gumb poziv k dejanju (CTA)
Gumbi poziv k dejanju imajo na spletni strani temeljno vlogo pri vodenju uporabnikov do naslednjega koraka. Povedo jim, kako naprej in kaj lahko pričakujejo, da se bo zgodilo v naslednjem koraku. Pri iskanju tovrstnih gumbov vaša publika ne bi smela imeti težav, zato jih je potrebno pametno umestiti in jih oblikovati na takšen način, da izstopajo iz zasnove spletnega mesta.
- Poenostavite navigacijo
Eden od načinov za povečanje stopnje konverzije je, da ljudje na čim lažji način poiščejo informacije na vaši strani. Če ljudje ne najdejo hitro iskanih informacij, je večja verjetnost, da bodo spletno mesto tudi hitreje zapustili. Če želite povečati stopnjo konverzije, se posvetite preprosti navigaciji spletne strani.
- Spletno mesto naj bo prilagojeno za uporabo na mobilnih napravah
Danes kar 77 % uporabnikov kupuje preko mobilnih naprav, na katerih se izvede kar 40 % spletnih transakcij. Zato je ključnega pomena, da prilagodite dizajn spletne strani, uporabite večjo velikost pisave in jo na ta način prilagodite za uporabo na mobilnih napravah.
- Olajšajte postopek pretvorbe
Svojemu občinstvu omogočite čim bolj preprosto konverzijo. Če želite, da izpolnijo prijavo za elektronsko sporočilo, tega ne otežujte z zapletenimi obrazci, ampak naj bo njihova oblika čim bolj preprosta.
Uporabniška izkušnja je tista, ki določa, zakaj nekdo ostane na vaši strani in zakaj jo zapusti, od tega pa je odvisna stopnja konverzije. Ta vam pomaga pri širjenju vašega podjetja na spletu in doseči večje število strank, zato je ključnega pomena, da ji posvetite posebno pozornost.