...
Skip links

5 napak pri izdelavi spletne trgovine

Izdelava spletne trgovine je velik korak, ki bistveno pripomore k prepoznavnosti podjetja, izgradnji spletne prisotnosti ter povečanju prodaje. A vse prevečkrat se zgodi, da spletne trgovine ne dosegajo pričakovanj njihovih lastnikov, kar je pogosto posledica napak, do katerih pride že med procesom same izdelave. Spoznajte 5 napak pri izdelavi spletne trgovine, ki bi se jim morali izogniti.

1. Manjkajoča sinhronizacija s poslovnim programom

Spletna trgovina se močno razlikuje od spletne strani. Pri izdelavi je potrebno dodati vse mogoče izdelke, jim določiti številne lastnosti, na primer naziv, ceno, opis, slike in stanje zaloge, hkrati pa upoštevati še, da se bodo vse te lastnosti spreminjale.

Če imate manjšo spletno trgovino in prodajate zelo malo izdelkov, vam tovrstno urejanje izdelkov verjetno ne bo vzelo veliko časa. A takoj, ko se bo število izdelkov povečalo, ko bo prišlo do bistvenega povečanja števila prodaj in s tem do nujne potrebe po rednem vzdrževanju zaloge, bo spletna trgovina zahtevala vse več in več vašega časa.

Težavam, ki jih prinaša povečanje zaloge in prodaj, se je tako najbolje izogniti že na začetku, še preden se to spremeni v eno od napak pri izdelavi spletne trgovine. Rešitev predstavlja sinhronizacija s poslovnim programom, ki omogoča enostavno vodenje zaloge, pregled nad prodanimi izdelki in prejetimi plačili. Ker spletne trgovine izdelujemo z orodjem, ki omogoča povezavo s številnimi poslovnimi programi, vam prihranimo velike stroške povezave »po meri« in kasnejših prilagoditev, ki bi vplivale na vaše poslovanje.

 

Priljubljene so predvsem povezave s poslovnimi/računovodskimi programi, kot so:

  • Metakocka je en izmed najbolj priljubljenih in dodelanih poslovnih programov za imetnike spletnih trgovin. Predstavlja moderno rešitev, ki omogoča tudi uporabo na mobilnem telefonu. Program se ponaša s preprosto uporabo, možnostjo izmenjave podatkov z večjimi računovodskimi programi ter izbiro med tremi različnimi uporabniškimi paketi, s funkcionalnostjo za manj in bolj zahtevne uporabnike.

 

 

 

 

 

 

  • E-računi je je program za vodenje poslovnih knjig na spletu. Program omogoča, da v vsakem trenutku dostopate do ažurnih poslovnih podatkov, ne glede na to, kje ste. Uporabnikom so na voljo štirje različni uporabniški računi, ki vključujejo različne možnosti in funkcionalnosti.

 

 

 

  • Vasco je poslovno-informacijski sistem, namenjen celoviti podpori podjetnikov vseh vrst. Za razliko od prej omenjenih programov je integracija v spletno trgovino zahtevnejša, vendar pa je prav tako mogoče do podatkov dostopati kjerkoli ste, preko računalnika ali telefona.

 

 

 

 

 

2. Neustrezna povezava z moduli za digitalni marketing

Do prvega uspeha in povečanja prodaj v spletni trgovini vam bodo pomagala predvsem orodja za digitalni marketing. Promoviranje izdelkov na družbenih omrežjih, povečanje prodaje s pomočjo Google oglaševanja, izvedba spletne optimizacije in izdelava prodajno usmerjenih pristajalnih strani na podlagi analitike vaših dosedanjih kupcev, so le nekateri koraki do uspešne spletne trgovine. Slaba in neučinkovita povezava z digitalnimi orodji je v današnji digitalni dobi ena od usodnih napak pri izdelavi spletne trgovine.

Pred izdelavo spletne trgovine se zato obvezno prepričajte, ali je ta izdelana v platformi, ki podpira vse naslednje kriterije in nujno potrebno delovanje:

  • orodji za optimizacijo spletne trgovine,
  • hitro nalaganje trgovine,
  • spremljanje poglobljene analitike za trgovine (vključno s pregledom tako imenovanega obnašanja kupcev in pregledom nad opustitvijo (ang. Shopping Behaviour in Checkout Behaviour)),
  • kratek in enostaven nakupni proces,
  • spremljanje Google funkcionalnosti (nastavitve posameznih konverzij in sledenja),
  • izdelavo pristajalnih strani na katerih je mogoče ustvariti specifične ponudbe in zbirati e-mail naslove potencialnih strank,
  • urejanje URL naslovov, da so ti prijazni za uporabnike in robote (še posebno, če gre za spletne trgovine v več jezikih),
  • integracijo programov, ki omogočajo avtomatsko pošiljanje e-mail sporočil obiskovalcem, ki so zapustili spletno stran pred zaključkom nakupa,
  • povezavo z digitalnimi orodji kot je Qwilink,
  • in še veliko več.

Med priljubljene aplikacije za digitalni marketing spadajo predvsem:

  • Qwilink  predstavlja inovativno rešitev za imetnike spletnih trgovin, ki bi želeli pospešiti prodajo na spletu. Aplikacija omogoča enostavno izdelovanje marketinških kampanj in promocijo izdelkov ter jo je mogoče povezati z neomejenim številom družbenih omrežji. Velika prednost aplikacije je možnost uvoza izdelkov ter popolna prilagojenost za marketinške aktivnosti spletnih trgovin.

  • Hootsuite se ponaša z možnostjo povezave več kot dvajsetih socialnih omrežji, pregledno analitiko dosega objav ter možnostjo spremljanja odzivov uporabnikov na objave, iz enega samega mesta.

  • Buffer omogoča enostavno objavljanje na večjem številu družbenih omrežji iz enega samega uporabniškega računa. Njegova prednost je možnost izbire med različnimi uporabniškimi paketi, kar omogoča prilagoditve glede števila uporabljanih socialnih omrežji in uporabnikov enega računa.

3. Nujno vzdrževanje in nadgradnje zahtevajo veliko časa in denarja

Pri mnogih spletnih trgovinah je redno vzdrževanje in redno izvajanje nadgradenj drago in zamudno, saj nimajo ustrezne podpore za izvedbo nujno potrebnih SEO, SEM, SMO in drugih opravil. Čeprav je mogoče pri spletnih trgovinah, ki so narejene po meri, tovrstno funkcionalnost vključiti, je to običajno povezano z velikimi stroški in nepotrebnim izgubljanjem časa.

Tako lahko uporabniki kaj hitro naletijo na platforme, pri katerih je za postavitev spletne trgovine potrebno vložiti kar nekaj začetnega kapitala, kjer so njihove možnosti spreminjanja izgleda predpripravljene predloge zelo omejene ali kjer je pred vsako nadgradnjo velika možnost, da katera od komponent ne bo več delovala. Visoki nepričakovani stroški pa so brez dvoma še ena od velikih napak pri izdelavi spletne trgovine.

Mi pri izdelavi spletnih trgovin uporabljano že razvita orodja, ki so preverjana s strani več tisoč uporabnikov in dosegajo najboljše ocene kvalitete in zmogljivosti, so redno nadgrajena in vzdrževana ter ne prinašajo velikih dodatnih stroškov.

4. Vodenje spletne trgovine je »full-time job«

Mnogi novi lastniki spletnih trgovin se ne zavedajo, da spletne trgovina na začetku delovanja potrebuje vsaj enega zaposlenega, ki ji bo posvetil celoten delavnik. Hkrati se ta številka čez čas, ko se število izdelkov in prodaj veča, običajno še poveča.

Nalaganje skrbi za spletno trgovino komu od zaposlenih, ki že imajo dovolj drugega dela, je recept za katastrofo in ena izmed najpogostejših napak pri izdelavi spletne trgovine. Čeprav je spletna trgovina precej drugačna od fizične trgovine, lahko med njima potegnemo določene smernice – za odprtje fizične trgovine potrebujete prostor, opremo za zlaganje izdelkov, program za vodenje zaloge in prodajo ter vsaj dva zaposlena, ki bosta v trgovini v dopoldanskem in popoldanskem času, priporočljiv pa je tudi parkirni prostor, skladišče in tako naprej.

Podobno velja za spletno trgovino – potrebujete prostor na spletu, kjer bo vaša spletna trgovina »domovala« in kjer bo dovolj prostora za vse vaše izdelke. Hkrati mora biti ta prostor označen z določenimi »smerokazi«, ki bodo zainteresirane kupce do njega pripeljali. Ko bo kupec obiskal spletno trgovino ga je potrebno prav tako voditi do primernega izdelka, zanj urediti podrobnosti nakupa in realizirati dostavo.

5. Spletna trgovina še ne pomeni nujno prodaje

Pogosto med novimi lastniki spletnih trgovin velja tudi prepričanje, da se bodo prodaje začele takoj, ko bo spletna trgovina postavljena. To pa je pogosto daleč od resnice – najprej je potrebno poskrbeti, da za spletno trgovino izvedo potencialni kupci, nato je potrebno redno spremljati, kateri izdelki so med kupci priljubljeni in kateri ne, prav tako je potrebno preverjati odzive kupcev na spletno trgovino in izdelke v njej.

Spletno trgovino je za uspeh potrebno redno reklamirati, enako kot je to potrebno za fizično trgovino. Ustvaritev profilov na družbenih omrežjih lahko primerjate s postavitvijo tabel, ki vodijo do trgovine, vzpostavitev Google oglasov z deljenjem letakov mimoidočim in orodje Google Analytics s pošiljanjem anket obstoječim kupcem.

Šele s kombinacijo različnih orodji in spremljanjem svojih kupcev boste lahko zares razumeli, kaj potencialni kupci potrebujejo in na kakšen način jim je to najbolje ponuditi.

 

Kako izbrati pravega izvajalca za postavitev spletne trgovine?

Najpogostejša napaka pri izdelavi spletne trgovine, ki jo zakrivijo mnogi naročniki je, da pri izboru izvajalca izberejo ponudbe z najnižjimi cenami. Dejstvo je, da lahko na trgu najdete ponudnike, ki spletne trgovine izdelujejo za 500 € in take, ki jih izdelujejo za 5.000 €.

In kaj pomenijo takšne razlike? Predstavljajte si, da kupujete prostor za svojo fizično trgovino. Za višjo ceno lahko najdete poslovalnico na frekvenčni lokaciji v središču mesta medtem, ko boste za nižjo ceno dobili večji prostor v eni izmed napol zapuščenih ulic, ki jih bodo potencialni kupci le s težavo našli.

Povsem verjetno je, da v nižjo ceno izdelave spletne trgovine ne bo vključena primerna optimizacija spletne trgovine, možnost povezave z vsemi potrebnimi moduli ter da bo vaša trgovina povsem običajna, brez upoštevanja vaših poslovnih ciljev in želja.

In kako ločiti dobrega ponudnika od slabših ponudnikov? Priporočamo vam, da potencialnim ponudnikom postavite naslednja vprašanja:

  • Kaj najbolj vpliva na prodajo na spletu?
  • Kako spletno trgovino ohranjati aktualno?
  • Kako spletno trgovino prikazati pravim ljudem?
  • Zakaj potrebujemo 301 preusmeritve?
  • Kaj lahko pričakujem po objavi spletne trgovine?

Izogibajte se vsem ponudnikom, ki vam bodo obljubljali čudežno povečanje prodaje že prvi dan po postavitvi spletne trgovine! Danes je splet postal zelo tekmovalno okolje, v katerem se iz množice dobrih ponudnikov prebijejo samo najboljši, za kar pa je potrebno primerno orodje, čas in trud.

Naše dosedanje projekte lahko podpremo z izjavami zadovoljnih kupcev, ki so z našo pomočjo bistveno spremenili svoje poslovanje ter so danes lastniki uspešnih spletnih trgovin. Zagotavljamo vam, da dobro poznamo opisanih pet napak pri izdelavi spletne trgovine ter uporabljamo orodja, s katerimi se lahko tem napakam učinkovito izognemo.

Izjava zadovoljne stranke:

Marko Škof, lastnih spletne trgovine Comfort-el

V zadnjih letih sem opazil, da se vse več strank za odločitev o menjavi domofonov, stikal in drugih elektro izdelkov odloča na podlagi informacij, ki jih vse pogosteje poiščejo na spletu. Iz tega razloga smo želeli izdelati spletno trgovino, kjer bodo poleg številnih izdelkov na voljo tudi uporabni nasveti.

Čeprav smo imeli od samega začetka dobro predstavo o tem, kaj želimo v našo spletno trgovino vključiti, smo bili na področju spleta »novinci« in nismo vedeli, kako bi našo vizijo realizirali. Celoten čas izdelave trgovine smo sodelovali s podjetjem Acenta in skupaj iskali rešitve, ki bi bile za nas najbolj primerne.

Skupaj smo se odločili za platformo, ki omogoča enostavno integracijo dodatnih modulov in povezav, ki jih potrebujemo za ustrezno poslovanje ter hkrati omogoča primerno podporo za prodajo več kot 15.000 izdelkov. Za popoln pregled nad prodajo in zalogo smo izbrali povezavo z računovodskim programom Metakocka. Hkrati smo se odločili tudi za poudarek posameznih pristajalnih strani za lažji pregled izdelkov s strani kupcev.

Zahvaljujoč dobri strategiji, kvalitetni izdelavi spletne trgovine, z integracijo individualnih rešitev in povezavo z izbranimi programi, se lahko pohvalimo z več kot 100% povečanjem prodaje iz leta 2017 v leto 2018.

Naš naslednji večji cilj je vstop na tuje trge. Že danes razmišljamo o možnostih, a tudi izzivih, ki jih prinaša tujina. Ravno zaradi tega smo iskali orodje, ki bi nam olajšalo izvajanje marketinga in vodenje spletne trgovine. Ko so nam v podjetju Acenta predstavili aplikacijo Qwilink, nam je bila rešitev pisana na kožo.

Verjamemo, da bomo z dobro spletno trgovino in našo naraščajočo prisotnostjo na družbenih omrežjih lahko uspešno vstopili na tuje trge in še naprej gradili prepoznavnost znamke v Sloveniji.

Želite tudi vi postati naša zadovoljna stranka? Naročite svojo ponudbo za spletno trgovino.