...
Skip links

5 največjih napak pri izvajanju digitalnega marketinga

Digitalni marketing še zdaleč ni povsem enostavna zadeva, ki bi jo lahko vsak osvojil že v nekaj trenutkih. Tudi največji strokovnjaki digitalnega marketinga so to postali skozi prakso in skozi celo serijo tako uspelih, kot neuspelih poskusov. Čeprav je pot do odličnega digitalnega marketinga polna izzivov, je prav da spoznate 5 največjih napak, ki bi se jim morali za vsako ceno izogniti.

1. Prodajate izdelek brez vrednosti

Vsak prodajalec je prepričan, da je njegov izdelek iz nekega posebnega razloga boljši od ostalih. Morda je bolj kvaliteten, cenejši, proizveden v Evropi, se ponaša z lepšimi barvami ali pa ga je mogoče prejeti že v enem dnevu.

In ravno tukaj največ začetnikov v svetu digitalnega marketinga stori svojo prvo (in pogosto tudi usodno) napako. Razlog zaradi katerega je določen izdelek najboljši je namreč potrebno jasno pokazati tudi drugim in sicer tako, da je njegova vrednost za uporabnika očitna.

 

2. Niste oblikovali nakupne persone

O tem, kaj nakupne persone sploh so, si lahko preberete v objavi o oblikovanju nakupne persone – https://acenta.si/kako-oblikovati-nakupno-persono/. Na kratko, gre za ustvarjene osebe, ki smo jim pripisali določene lastnosti in način razmišljanja, ki se ujema z našimi potencialnimi strankami.

S primerno oblikovanimi nakupnimi personami prodajalec pridobi zelo dobro razumevanje tega, kdo njegove stranke sploh so in kaj jih zares zanima ter s tem tudi sliko o tem, kako naj jim prodaja svoje izdelke.

Kljub prednostim oblikovanja marketinških person pa je to še vedno stvar, na katero večina poslovnežev preprosto pozabi, ali pa marketinške persone oblikuje le enkrat, na podlagi svojih pričakovanj in ne dejanskih podatkov. Zaradi napačnih predstav pa nato porabijo denar in čas za oglaševanje, ki jim ne prinese želenega povračila.

 

3. Zapostavljate vsebinski marketing

Ne zapostavljate vsebinskega marketinga

Pisanje optimiziranih člankov, redno osveževanje bloga, dodajanje video vsebin in slikovnih galerij je ključ do dobrega vsebinskega marketinga, ki pa ga številni imetniki spletnih trgovin še vedno vse premalo izkoriščajo.

Vsebinski marketing je en od ključnih elementov digitalnega marketinga, ki bi ga morali v sodobnem času uporabljati vsi resnejši prodajalci. S primerno vsebino namreč lahko na enostaven način predstavite prednosti določenega izdelka, dvignete njegovo vrednost in potencialnim strankam sporočite, zakaj bi se morali odločiti prav za ta izdelek. Poleg tega so elementi vsebinskega marketinga odlični za uporabo na socialnih omrežjih in za osnovanje strategije za marketing na socialnih omrežjih.

 

 

4. Uporaba socialnih medijev brez oblikovane strategije

Ko pride do uporabe socialnih medijev, se večina podjetnikov »zažene« v ustvaritev svoje poslovne Facebook strani, nato pa na njej objavlja vse mogoče objave, ki nimajo ne repa, ne glave. Poleg tega objave pogosto niso v skladu z objavami na spletni strani, niti niso usmerjene v oglaševanje izdelkov, ki so na spletni strani v akciji.

Uporaba socialnih medijev brez dobro oblikovane marketinške strategije je na dolgi rok le izguba časa. Veliko število sledilcev na Facebooku pomeni le malo, če ti sledilci pravzaprav sploh ne poznajo izdelkov, ki jih prodajamo in jih niti ne nameravajo kupiti. Tako torej le izgubljamo čas za zabavanje naključne skupine ljudi, ki za naš posel pravzaprav nima prave vrednosti medtem, ko bi lahko ta čas posvetili pridobivanju dejanskih kupcev.

 

5. Ne spremljate dobičkonosnosti naložbe

Dobičkonosnost naložbe je pomembna

Dobičkonosnost naložbe ali ROI (Return of Investment) je ena izmed najpomembnejših metrik, s katero ugotavljamo uspešnost oglaševalskih akcij. Na splošno gre za metriko, ki nam pove, ali je bila naložba v določeno aktivnost smiselna, pri čemer je sam način merjenja odvisen od zastavljenega cilja.

Tipičen primer spremljanja dobičkonosnosti naložbe za večino lastnikov spletnih trgovin predstavlja spremljanje porabe denarja in števila klikov na oglas znotraj platforme Google Ads. Pri tem gre predvsem za določevanje zneska, ki smo ga pripravljeni nameniti plačilu enega klika, pri čemer pričakujemo, da nam bo ta klik prinesel prodajo, s katero bomo ustvarili pozitiven izkupiček.

Seveda pa so lahko zastavljeni cilji bolj kompleksni, kar se odraža tudi v bolj kompliciranih izračunih dobičkonosnosti naložb. Če, na primer, za cilj postavimo pridobitev rednih strank, ki bodo pri nas opravile vsaj pet zaporednih nakupov, bomo morali oblikovati kompleksnejšo oglaševalsko akcijo in spremljati bolj specifično zastavljeno dobičkonosnost naložbe.