13 top nasvetov za super uspeh vaše marketinške strategije za socialna omrežja
Socialna omrežja. Počasi, skoraj neopazno, so postala nepogrešljiv del naših življenj. Danes jih uporablja že 6 od 10 Evropejcev, kar je velik porast od le 5% populacije v letu 2005. Podjetja so to opazila in socialna omrežja so postala pomemben del poslovne marketinške strategije moderne dobe. Pozitivne posledice uporabe socialnih omrežji so praktično neomejene, a le če se objavljanja lotimo pametno in načrtovano – za kar potrebujemo dobro marketinško strategijo za socialna omrežja.
Nekaj ključnih posledic dobre marketinške strategije za socialna omrežja:
- povečana prepoznavnost znamke,
- večje število potencialnih kupcev,
- boljša povezava s skupnostjo,
- povečan promet na spletni strani,
- večje število sledi,
- več prodaj in denarja.
O tem, da bi morala biti socialna omrežja ena izmed glavnih komponent celotnega marketinga vašega podjetja pričajo tudi te neverjetne statistike:
- Facebook ima več kot 2,23 bilijona aktivnih mesečnih uporabnikov,
- Pinterest mesečno uporablja 150 milijonov ljudi,
- Instagram je drugo največje socialno omrežje.
Socialna omrežja so največje jezero, v katerega lahko vržete vabo ter ulovite svoje ciljne skupine uporabnikov. Neuporaba socialnih omrežji v marketingu moderne dobe je nepopolna marketinška strategija. Če ste pripravljeni na skok v novo dobo marketinga, nadaljujte z branjem. Posvetili se bomo poglobljenemu vpogledu v marketing socialnih omrežji in spoznali 13 top nasvetov za super uspeh vaše marketinške strategije za socialna omrežja.
Predstavljamo vam 13 nasvetov, ki vam bomo pomagali. Če katerega ne razumete, brez skrbi. Pokličite nas na telefonsko številko 041 669 785 ali pošljite e-mail na: info@acenta.si in pomagali vam ga bomo razumeti.
1. Določite realne cilje
Dobri, realni in uresničljivi cilji so nujni, če želite žeti uspeh z marketingom na socialnih omrežjih. Če ne veste kakšne cilje želite doseči, kako bi jih potem sploh lahko dosegli? Poleg tega brez dobro zastavljenih ciljev nimate niti možnosti, da bi s časom prilagajali svojo marketinško strategijo in s tem tudi finančne vložke.
Vaši marketinški cilji na socialnih omrežjih bi morali biti skladni in povezani s cilji vaše celotne marketinške strategije. Zapis ciljev je nujno potreben del poti do njihove uresničitve. Opravljena študija je pokazala, da obstaja kar 30 % več možnosti, da boste svoje cilje dosegli, če ste jih zapisali. Druga študija je pokazala, da je ta možnost celo višja od 40 %.
Ko svoje cilje zapišete, jih preobrnite v merljive cilje in njihovo dosego razdelite v manjše korake.
Pri preoblikovanju ciljev marketinške strategije za socialna omrežja v merljive cilje upoštevajte naslednje nasvete:
- uporabite številke (na primer: doseči 500 sledilcev),
- vedno določite rok uresničitve,
- bodite specifični in oblikujte cilje na način SMART (specific, measurable, achievable, relevant in time-bound),
- uskladite cilje s svojo celotno marketinško strategijo.
2. Raziskujte in preučujte uporabnike
Povezovanje in komuniciranje z vašimi sledilci je nujno, če želite povečati prodajo in zaslužek. Vendar pa morate zato zares razumeti svoje sledilce – vse do najmanjših podrobnosti. Morali bi poznati njihove potrebe in želje ter na podlagi teh ustvariti učinkovito marketinško strategijo za socialna omrežja.
Kako bolje razumeti vaše sledilce:
- izvedite raziskavo za boljše razumevanje njihovih težav,
- podrobno analizirate demografijo,
- uporabljajte forume na katerih se zadržuje vaša ciljna skupina,
- odgovarjajte na komentarje na svojem blogu ter na blogih, ki jih uporablja vaša ciljna skupina,
- odgovarjajte na komentarje in vprašanja na socialnih omrežjih,
- zbirajte odzive (s pomočjo orodji za uporabniške odzive).
Ko boste dobro vedeli kdo je vaša ciljna skupina uporabnikov, boste tudi bolje opremljeni za njihovo razumevanje. Vsak pa si želi kupovati od podjetja, ki ga razume in ne od neosebne znamke. In ravno to je nujen korak do dobre marketinške strategije za socialna omrežja.

3. Organizirajte tekmovanja za boljšo prepoznavnost socialnega omrežja
Organizacija zanimivega tekmovanja na socialnem omrežju je ena izmed najboljših tehnik za povečanje spletne prepoznavnosti, števila sledilcev in njihove odzivnost. Obstaja veliko število orodji, ki jih lahko uporabite za izvedbo tekmovanja s podelitvijo enega izdelka ali nagrade.
Ključ do dobrega odziva na nagradno igro je ponudba nečesa, kar ima za vaše sledilce veliko vrednost. Nečesa, čemur se ne morejo upreti. Izmed vseh 13 top nasvetov za super uspeh vaše marketinške strategije za socialna omrežja, je verjetno ravno ta najbolj enostaven in primeren za praktično vsak posel, zato bi ga zares morali upoštevati.
Kako izpeljati dobro tekmovanje na socialnem omrežju:
- Določite cilj, ki ga želite doseči (želite več sledilcev na Instagramu? Več vščečkov na Facebooku? Koliko?),
- Izberite socialno omrežje, na katerem boste tekmovanje organizirali,
- Opredelite končni datum tekmovanja in kdaj bo nagrajenec prejel nagrado,
- Izdelajte tekmovanje (preučite različne vrste tekmovanj ter izberite najbolj primernega za vaš cilj in ciljno skupino),
- Promovirajte tekmovanje z vsem kar imate.
Da bi se lahko pohvalili z zares neverjetnimi rezultati strmite k temu, da boste morali svojim sledilcem naložiti nekaj dela. Zasnujte tekmovanje tako, da bodo v prednosti, če tekmovanje/objavo/profil delijo, označijo prijatelje ali če izpolnijo podobne naloge (kot na primer: delite objavo na Facebooku, vščekajte Facebook stran, označite tri prijatelje). Prav tako lahko za vsakega uporabnika izdelate unikatno povezavo preko katere poteka zbiranje všečkov, ki prinašajo prednost v tekmovanju. Tekmovanje se bo tako odvijalo praktično samo!
4. Previdno oblikujte vsebino za svoja socialna omrežja
Vsaka objava za socialno omrežje bi morala biti dobro premišljena. Če objavljate nekaj samo zato, da objavljate, je vaša uporaba socialnih omrežji zgrešena. Ne glede na to, katera socialna omrežja uporabljate, morate spoznati prednosti in namene vsakega od omrežji.
Tukaj je nekaj primerov:
- LinkedIn – profesionalno omrežje, popolno za B2B namene. Ponuja tudi opcijo LinkedIn Pulse, platformo za objavljanje in širjenje vsebine.
- Facebook – skoraj vsakdo ima Facebook račun. Uporaben je predvsem za objavljanje novic/zabavne vsebine. Čeprav je uspeh Facebook strani nekoliko težji, so lahko skupine odličen način, da se povežete s svojimi ciljnimi skupinami.
- Istagram – popolna izbira, če je vaša vsebina predvsem vizualna. Statične slike in kratki videi delujejo odlično, vendar pa ni tako učinkovito pri vračanju sledilcev na blog objave.
- Pinterest – podobno kot Instagram je tudi Pinterest predvsem vizualno omrežje. Čeprav je omejen na statične slike, je lahko zelo učinkovit pri povratnih klikih na blog.
Ko se poučite o različnih socialnih omrežjih, se osredotočite na tista, za katera menite, da bodo najbolj učinkovita za vaš posel. Velika komponenta pri odločilnem uspehu vaše marketinške vsebine za socialna omrežja je uporaba pravih besed. Način, na katerega razširite svojo sporočilo, bo ključno odvisno od tega, katero socialno omrežje uporabljate za objavo.
Vendar pa obstaja nekaj splošnih pravil o objavljanju, ki veljajo za vse platforme. Za uspešno objavo na socialnih omrežjih upoštevajte:
- tehnike pisanja marketinških besedil,
- direktno naslavljanje vaših sledilcev,
- uporabite močne začetke objav, ki privlačijo sledilce,
- mešajte različne tipe objav,
- vedno dodajte opis k povezavi, ki jo delite in nikoli ne objavite le naslova objave.
Ko boste izpopolnili svoje objave, boste opazili tudi povečanje števila sledilcev, boljšo komunikacijo z njimi ter povečano število klikov in prodaj.

5. Minimalna uporaba prodajnih taktik
Vsiljiv, tradicionalni marketing je preteklost. Z dobrim razlogom – ljudje ne marajo občutka, da jim želite nekaj prodati. Namesto tega si želijo pristno povezavo z vami. In skrivnost dobrega marketinškega načrta je ravno zaupanje vaše ciljne skupine – če vam ljudje zaupajo, bodo od vas tudi kupovali.
Uporabnike odbija kadar podjetja objavljajo preveč prodajno naravnanih objav. Kot je pokazala raziskava portala Sprout Social, kar 57,5 % ljudi priznava, da jih prodajne objave živcirajo. Namesto tega raje oblikujte objave, ki jih uporabniki dejansko želijo prebrati, objave, ki bodo vodile do prodaje brez, da bi dejansko prodajali.
6. Izkoristite video vsebino
Razen če ste do sedaj živeli v popolni izolaciji veste, kako zelo učinkovite so postale video objave. Še posebno ko pride do maksimalnega uspeha vaše marketinške strategije za socialna omrežja. Kar 82 % vseh klikov vaših sledilcev bo do leta 2021 izviralo iz video vsebin.
Torej, če še niste, je skrajni čas, da resno razmislite o uporabi video vsebin.
Obstaja veliko različnih načinov uporabe video vsebin v marketinški strategiji za socialna omrežja, vendar pa so trenutno najbolj priljubljeni Live videi (predvsem Facebook live videi).
Velika prednost takšnih videov je možnost direktne, dvosmerne komunikacije z vašimi sledilci. To omogoča avtentično povezavo, ki je ne omogoča noben drug tip objav. Sledilci vam lahko direktno zastavljajo vprašanja. S tem jim pokažete, da niste le znamka, temveč ste jim na voljo za dejansko interakcijo med in po objavi videa.
Zahvaljujoč »živim« videom vas bodo sledilci videli kot nekoga, ki mu je mar za njih in njihove želje ter potrebe. To vam bo prineslo odlične rezultate – sodeč po statistiki Facebooka, si lahko obetate celo 6-krat večjo število interakcij in medsebojne komunikacije.
Na dolgi rok pa bo najbolj učinkovita kombinacija live videov in običajnih videov, ki bo vaš profil na socialnem omrežju ponesla med zvezde.
7. Ustvarite neverjetne slike

Verjetno ni presenečenje, da bi morale biti izjemne slike vaše prioriteta, ko pride do marketinške strategije za socialna omrežja. Ni vam potrebno biti grafični oblikovalec ali dizajner, da bi ustvarili dobre in vizualno privlačne objave za socialna omrežja.
Uporabite lahko celo vrsto orodji, kot so Canva ali Pickmonkey, s katerimi lahko prilagodite slike in navdušite svoje sledilce. Ena možnost je tudi najetje zunanjega podjetja ali pomočnika, ki vam bo pomagal. To je brez dvoma dobro zapravljen denar, če seveda izberete nekoga z izkušnjami in dobro vizijo.
Potrebovali boste dobre grafične podobe za:
- prikazne slike za vsa socialna omrežja, ki jih uporabljate,
- slike za brezplačne vsebine, ki jih boste poklanjali (na primer e-knjige, izdelke…),
- Facebook in Twitter objave,
- Instagram objave,
- infografike,
- grafike za Pinterest.
Pozorni bodite na dimenzije, ki se razlikujejo od omrežja do omrežja in glede na tip objav. Zato pred vsako objavo preučite dimenzije, ki so priporočljive za vsakega od različnih tipov. Slike in grafične objave vsakega socialnega omrežja se lahko razlikujejo, a pazite na to, da bodo vedno v skladu z vašo znamko in da bodo izstopale.
8. Povežite se s svojimi sledilci
Če ne gradite pristnih odnosov s svojimi sledilci in/ali strankami, bo imelo to na dolgi rok uničevalne posledice za vaš posel. Povečanje dosega vaših objav bi moralo biti vedno v vaših mislih. In najboljši način, da to dosežete je, da se na pristen način povežete s svojimi sledilci.
To bo vodilo do tega, da bodo vaši sledilci obiskali vašo spletno stran in kupili vaše izdelke ali storitve. Raziskave kažejo, da kar 73,3 % ljudi kupi izdelke ali storitve zaradi informacij na socialnih omrežjih. Ta so tako eno izjemno učinkovito orodje za vsako marketinško strategijo. In to je povezano predvsem z dejstvom, da lahko podjetja komunicirajo s svojimi strankami na način, ki ni mogoč na nobenem drugem kanalu.
Pametni načini interakcije s sledilci:
- sodelujte v Twitter Chats (Twitter pogovorih),
- delite tvite drugih oseb na svojem Twitter profilu,
- izdelajte vprašalnike za svoje sledilce,
- sodelujte v Facebook skupinah s podobnimi ciljnimi skupinami uporabnikov,
- vedno odgovarjajte na komentarje na svoji Facebook poslovni strani.
Če vam uspe osvojiti zgoraj zapisane napotke, boste kmalu opazili pritekanje novih sledilcev in poželi sadove svojega dela.
9. Osvojite Pinterest in ponesite strategijo na novo raven
Pinterest je tretje najbolj priljubljeno socialno omrežje med odraslimi in en izmed najbolj priljubljenih iskalnikov, poleg Googla seveda. Nekoliko nenavadno je, da je hkrati socialno omrežje in iskalnik, kajne? Pravzaprav je vizualni iskalnik, ki pa se ga pogosto zamenjuje s socialnim omrežjem.
Ne glede na to, kaj točno je, je odličen način za maksimiranje prometa na vaši spletni strani, vašega prihodka in vaše kredibilnosti ter avtoritete v izbrani niši. Torej, če ne izkoriščate njegove celotne moči, izgubljate ogromen potencial.
Kako začeti z vključitvijo Pinteresta v vašo marketinško strategijo:
- izdelajte poslovni uporabniški račun,
- omogočite »rich pins«,
- izdelajte profil, ki bo vizualno privlačen in poln ključnih besed,
- ustvarite relevantne boarde (uporabite ključne besede v imenu in pri opisu),
- uporabljajte orodja za avtomatiko, kot so TailWind ali Board Booster,
- objavljajte izjemne grafike,
- pričnite s komunikacijo direktno na platformi (ter tudi z avtomatskimi orodji – za najboljše rezultate).
To vam bo pomagalo pri povečanju števila vaših Pinterest sledilcev in kmalu bo sledil tudi uspeh na drugih področjih – povečalo se bo število klikov na spletno stran, postali boste avtoriteta v svoji niši, vaš dobiček se bo naglo povečal. Veseli boste, da ste Pinterest vključili v svojo marketinško strategijo za socialna omrežja!

10. Uporabite prava orodja
Ključni izmed 13 top nasvetov za super uspeh vaše marketinške strategije za socialna omrežja se nanaša na prihranek časa in tudi denarja. Orodja, ki jih uporabite pri svojih marketinških poskusih, bodo določila moč vaše celotne strategije za socialna omrežja. Mislite na to kot na gradnjo doma – če pričnete tako, da najprej zgradite zid ali postavite verando, se bo to podrlo. Najprej morate poskrbeti za primerno in trdno podlago. Enako velja za dobro marketinško strategijo – najprej potrebujete dobra orodja, ki vam bodo kasneje olajšala nadaljnjo gradnjo.
Odločiti se boste morali, katera orodja boste uporabljali za načrtovanje časa objavljanja na vaših socialnih omrežjih. Pri tem upoštevajte svoje potrebe in želje, ki se od posla do posla razlikujejo.
Odlična izbira je aplikacija Qwilink. Ta vam omogoča, da svoj uporabniški račun povežete s poljubnim številom različnih kanalov in socialnih omrežji, povežete aplikacijo s svojo spletno trgovino in z le nekaj kliki izdelate kampanje, namenjene povečanju prodaje različnih izdelkov ter povečanju prepoznavnosti vaše znamke.
11. Ustvarite Facebook skupino
Če ste že kdaj pomislili na ustvaritev Facebook skupine, je sedaj pravi čas, da to tudi storite. S številnimi spremembami, ki so nekakšna stalnica v svetu socialnih omrežji, je najbolj na udaru ravno Facebook. Zadnja sprememba algoritma Facebooka je ključno vplivala na to, da je poslovne strani sedaj vse težje najti in je tako tudi težje zaslužiti le z njihovo uporabo.
Povedano bolj splošno, Facebook se je »odločil«, da bodo uporabniki na svojih domačih straneh sedaj videli več objav njihovih prijateljev, družinskih članov in skupin ter manj »promocijskih objav«, od podjetji in znamk, četudi tem sledijo.
Prednosti Facebook skupin:
- povečanje prometa na spletni strani,
- promocija izdelkov in storitev na neprodajni način,
- avtentični način povezave s sledilci,
- povečanje e-mail liste,
- napredek posla in prodaje.
Ustvaritev in širjenje Facebook skupine je odličen način za izboljšanje marketinške strategije za socialna omrežja.
12. Promocija je ključ do uspeha dobre strategije
Lahko ustvarite najbolj neverjetno, kvalitetno vsebino za splet – pa tega ne bo nihče opazil in ne boste deležni nobenih rezultatov. Tukaj je čas, ko se pokaže moč promocije. Omenil smo že orodja za avtomatsko objavljanje – nujno je, da jih uporabljate za platforme, ki ste jih vključili v marketinški načrt za socialna omrežja.
Čeprav je ustvarjenje kvalitetne vsebine za socialna omrežja ključnega pomena, ne bi smeli zanemariti dobre promocije. To je ena od napak, ki jo zakrivi največ blogerjev in poslovnežev, ko se prvič srečujejo z digitalnim marketingom.
Kako lahko uporabite promocijo za povečanje učinkovitosti vaše strategije:
- izdelajte hkratno promocijo več kanalov,
- povežite se z vplivneži v vaši industriji,
- organizirajte tekmovanje na socialnem omrežju, ki bo spodbudilo uporabnike, da vam sledijo,
- uporabite druge platforme, do katerih imate dostop (na primer nekoga, ki se prijavi na prejemanje novic spodbudite, da vam sledi na Facebooku),
- uporabite SEO pristop za vsebino, ki jo objavljate na socialnih omrežjih (preverite najbolj priljubljene hashtage na Instagramu, priljubljene ključne besede na YouTubu in podobno),
- preverite šest nasvetov za uspeh na socialnih omrežjih (povezava do prejšnjega članka).

13. Mislite na najnovejše trende in sledite spremembam
Sledenje novim trendom in prehitevanje drugih je ključno v svetu socialnih omrežji. Ker se vse neprestano razvija, algoritmi se spreminjajo v eno ali drugo smer, je vaša naloga, da spremembe sprejemate in jih obrnete sebi v prid. To vključuje tudi redne preglede statistik za vse platforme, ki jih uporabljate ter za socialna omrežja na splošno.
V tem trenutku ne gre brez poznavanja naslednjih aktualnih trendov:
- live video pridobiva na priljubljenosti,
- Instagram zgodbe so obvezna marketinška taktika za podjetja,
- marketing vplivnežev je na svoji najvišji točki,
- virtualna realnost v marketingu postaja vse bolj priljubljena.
Da bi zares uspeli s svojo marketinško strategijo za socialna omrežja je nujno, da ostanete v stiku z aktualnimi trendi in vsakimi spremembami algoritmov. Ker vsi vemo, da tisto, kar je bilo trendi pred enim letom sedaj najverjetneje ni več!
Ste pripravljeni da 13 top nasvetov za super uspeh vaše marketinške strategije za socialna omrežja uporabite v praksi?
Vzdrževanje socialnih omrežji je lahko zelo težavno delo, vendar pa posledic uporabe ni mogoče ignorirati. Če jih ne jemljete resno, boste brez dvoma prikrajšani – kar se tiče sledilcev, strank, spletne prepoznavnosti in prodaje.
Držite se napisanih nasvetov ter izpopolnjujte svojo marketinško strategijo za socialna omrežja dokler ne oblikujete zmagovalna strategije. Ne pozabite – socialna omrežja so bila ustvarjena za pogovore z drugimi. Če ne boste poskrbeli, da so vaši sledilci vaša prioriteta, ne boste videli rezultatov.